Aviseringar
Rensa alla

Seriöst?


Ämnesstartare

Postorderhoran:

varför hålla på så mkt med facebook och mobiltelefonskontakter så mycket. Sånt betyder ju ingenting :S bara jobbigt att hålla på och vela framoch tillbaka.

Va? Facebook och telefon är kommunikationsmedel som gör att man kan hålla kontakten med folk när dom inte är närvarande hos en... vad är det du menar med att det inte betyder något? [shake]

Postorderhoran:

aha, jag tolkade det mer som att du ville att det skulle ta slut snabbt så du kunde stöta på'na igen.
Men alla tänker olika antar jag.
Låt henne vara och sluta grubbla över henne. Lev NU istället för i vad som kunde ha varit.

Till viss del har du rätt, min första tanke när jag fick reda på att dom blivit tilsammans va att det måste ta slut så kanske hon vill komma tillbaka till mig. Men jag förstår att det är omöjligt så bättre att hoppas på att det antingen är seriöst eller att hon i alla fall inte blir den sårade individen.

Nintendo:

Människor kan förändras Deras förhållande är ju inte en kopia av ert förhållande och människor fungerar olika tillsammans med olika personer. Hur ert förhållande var och utvecklades har inget att göra med hur hon har det nu och hur hennes nuvarande förhållande kommer att utvecklas.

Jag vet att det inte är något plagiat av det vi hade.

Nintendo:

Det är inte ditt problem. Hon måste få leva sitt liv och göra misstag utan att du försöker "beskydda" henne.

Ändå så vill jag inte att hon ska bli sårad.

Nintendo:

Det är fortfarande hennes liv och du har ingen rättighet och lägga dig i och försöka "rädda" henne från att bli sårad, bara för att ni var ihop förr.

Jag kommunicerar inte alls med henne längre. Dock så träffar jag ju som sagt hennes föräldrar ganska mycket så det är ju omöjligt att undvika henne helt.


   
SvaraCitera

gloende:

Va? Facebook och telefon är kommunikationsmedel som gör att man kan hålla kontakten med folk när dom inte är närvarande hos en... vad är det du menar med att det inte betyder något?

jag menar: Varför sitta och ta bort som vän/nr och sen lägga till igen hela tiden? Det är ju inte så att man måste vara sams för att vara vän på fb etc. Känns jättelarvigt att så fort man är lite oense ta bort som vän. Men. Kanske irrelevant.


   
SvaraCitera

gloende:

Jag vet att det inte är något plagiat av det vi hade.

Nä, därför fungerar ju inte dina "när vi var ihop så fungerade hon såhär, alltså kommer hon att bli sårad av sin nya partner för han är olik mig"-argument.

gloende:

Dock så träffar jag ju som sagt hennes föräldrar ganska mycket

Du kanske borde undvika att göra det så länge du har känslor för tjejen? [cute]

gloende:

Ändå så vill jag inte att hon ska bli sårad.

Försökt att tränga bord sådant där tänkande, det är ju helt uppenbart att hon kommer att bli sårad flera gånger, och och om igen i framtiden [party]


   
SvaraCitera

gud vad ni hållit på och krånglat...

du kan inte göra annat än bara försöka komma över henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

jag menar: Varför sitta och ta bort som vän/nr och sen lägga till igen hela tiden? Det är ju inte så att man måste vara sams för att vara vän på fb etc. Känns jättelarvigt att så fort man är lite oense ta bort som vän. Men. Kanske irrelevant.

Numret hade jag sldrig raderat utan jag hade skaffat ny telefon... varför ska man ha någon på facebook som ändå inte är ens vän? Det känns jävligt kvinnligt, lägg till vem fan som helst och tro att man är populär.

Nintendo:

Nä, därför fungerar ju inte dina "när vi var ihop så fungerade hon såhär, alltså kommer hon att bli sårad av sin nya partner för han är olik mig"-argument.

Enda jag sagt om det är väl att han bor på avstånd från henne vilket hon hela tiden klagat över sedan vi började skriva med varandra första gången.

Nintendo:

Du kanske borde undvika att göra det så länge du har känslor för tjejen?

Hennes fader = kompis till min fader som jag festar en del med och dessutom ska jag jobba på deras jobb alltså är dom även arbetskompisar. Känner varandra sedan cirka 18 år tillbaka.
Hennes moder = vän till min moder. Jobbar på banken på orten och är även hon med på de fester då hennes man är där.
Dessutom så möter jag hennes storebror (som förövrigt är lika gammal som hennes nya kille) så fort jag åker tåget och på en hel del fester.

Nintendo:

Försökt att tränga bord sådant där tänkande, det är ju helt uppenbart att hon kommer att bli sårad flera gånger, och och om igen i framtiden

Har försökt att tränga bort alla tankar om henne alls. Men på grund av att vi har så mycket gemensamt (vilket hon sa att vi inte hade någonting gemensamt när det tog slut) så är det väldigt svårt...

Blivande_japan:

gud vad ni hållit på och krånglat...

du kan inte göra annat än bara försöka komma över henne

Försökt


   
SvaraCitera

[bigsmile]

gloende:

Försökt

försök mer


   
SvaraCitera

gloende:

Försökt

eller, sådant försöker man ej, man bara lever å så går det till slut över


   
SvaraCitera

,53


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror den enda frågan du behöver ställa dig är: "Varför bryr jag mig?"
Sluta kolla in hennes Facebook hela tiden. Du sade upp kontakten med henne i princip, så sluta lurka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

eller, sådant försöker man ej, man bara lever å så går det till slut över

[y]

Chips:

Jag tror den enda frågan du behöver ställa dig är: "Varför bryr jag mig?"
Sluta kolla in hennes Facebook hela tiden. Du sade upp kontakten med henne i princip, så sluta lurka.

Jag har inte kollat på den på en hel månad tills jag fick se detta. Inte ens meningen att klicka mig in på den... bara blev så.


   
SvaraCitera