Aviseringar
Rensa alla

Seriöst, är tjejer bättre på något?


sincan
Ämnesstartare

Alltså, finns det något som både killar och tjejer kan göra, där tjejerna är bättre? killar är ju bättre på allt verkar det som. tex:
Sport
Forskning
Skriva (böcker, poesi mm)
Laga mat
vara bäst.
osv.


   
Citera

sincan:

Alltså, finns det något som både killar och tjejer kan göra, där tjejerna är bättre?

uppfostra barn, så att de inte får chansen att göra karriär inom något annat. finns massor med forskare, författare, kockar osv som är kvinnor och väldigt bra.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Hygien och Intimhygien


   
SvaraCitera

Det enda killar är bättre än tjejer på på din lista är sport. Gällande det andra påverkar inte ens kön hur bra på man blir på det.


   
SvaraCitera

Fixa sitt utseende [no-no]


   
SvaraCitera

De har skönare hål mellan benen [blush]

Ärligt talat föredrar jag tjejer framför killar.


   
SvaraCitera

Rhiannon:

finns massor med forskare, författare, kockar osv som är kvinnor och väldigt bra.

ja men inte i näreheten av lika många som männen[no-no]


   
SvaraCitera

sincan:

killar är ju bättre på allt verkar det som. tex:
Sport
Forskning
Skriva (böcker, poesi mm)
Laga mat
vara bäst.
osv.

Du glömmer det viktigaste! Suga kuk!!!


   
SvaraCitera

sincan:

Skriva (böcker, poesi mm)

Här kan jag dock inte hålla med... Ursula K. LeGuin (st?) är en av de bästa (om inte den bästa) författare jag läst, och Karin Boye är ju definitivt en av Sveriges bättre poeter.


   
SvaraCitera

Nja, inte mycket isåfall. [sad]


   
SvaraCitera

gugge_heter_jag:

ja men inte i näreheten av lika många som männen[no-no]

för att männen kan skita i sina barn och istället göra det de brinner för. kvinnorna måste vara duktiga på så mycket hela tiden.


   
SvaraCitera

gugge_heter_jag:

ja men inte i näreheten av lika många som männen[no-no]

Gällande författaryrket så är det faktiskt väldigt jämnt (eller, journalister är inräknade också), då det är nästan är hälften kvinnor och hälften män. Sedan om de kvinnliga författarna är lika bra som de manliga är ju subjektivt; de flesta böcker jag gillar är skrivna av män, då jag gillar humoristiska böcker och det är mest män som skriver sådant eftersom de är mer uppmuntrade till att vara roliga.


   
SvaraCitera

INTE SÄLJA SKOR IALLAFALL, JÄTTEMANLIGT [love]

Dold text: Al Bundy [zzz][zzz][zzz]


   
SvaraCitera

Rhiannon:

kvinnorna måste vara duktiga på så mycket hela tiden.

måste dom väl inte[zzz] bara tjejer som gillar sina barn en massa och styrs av en massa konstiga instingter och känslor>.<


   
SvaraCitera

Spela datorspel!


   
SvaraCitera