Aviseringar
Rensa alla

Seriöst, är tjejer bättre på något?


Jag pwnade massa pojkar på bf igår [blush]


   
SvaraCitera

Det enda killar är bra på är sport. [rolleyes]


   
SvaraCitera

xKiTTiEHx:

Det enda killar är bra på är sport. [rolleyes]

[confused]
Jag suger på sport, hur kan du säga något så dumt?


   
SvaraCitera

sincan:

vara bäst.

idd


   
SvaraCitera

gugge_heter_jag:

måste dom väl inte[zzz] bara tjejer som gillar sina barn en massa och styrs av en massa konstiga instingter och känslor>.<

eh, jo. det måste dem. samhället ser ner på en kvinna som inte kan ta hand om sina barn, sitt hus, laga mat, städa osv. om en man inte kan detta rör det knappt någon ryggen.


   
SvaraCitera

Kakans Moder:

[confused]
Jag suger på sport, hur kan du säga något så dumt?

Den här tråden gör mig bara arg [sad]


   
SvaraCitera

Ja, jag tycker att i allmänhet är kvinnor/tjejer bättre än män/killar i flera viktiga avseenden, till exempel vad gäller empatisk vilja och förmåga.


   
SvaraCitera

Typ föda barn.


   
SvaraCitera

xKiTTiEHx:

Det enda killar är bra på är sport. [rolleyes]

Så du menar att det inte finns en enda duktig, manlig kock, författare eller vetenskapsman? Öva på att formulera dig. [no-no]

Rhiannon:

finns massor med forskare, författare, kockar osv som är kvinnor och väldigt bra.

Frågan var väl inte huruvida det finns några kvinnor ö.h.t. som är bra på någonting, utan huruvida det finns någonting där kvinnor generellt sett är duktigare än män utifrån deras fysiska och psykiska förutsättningar.


   
SvaraCitera

xKiTTiEHx:

Den här tråden gör mig bara arg [sad]

Om jag inte minns fel så är du feminist, så då förstår jag att du blir arg. [party]


   
SvaraCitera

Nevon:

Frågan var väl inte huruvida det finns några kvinnor ö.h.t. som är bra på någonting, utan huruvida det finns någonting där kvinnor generellt sett är duktigare än män utifrån deras fysiska och psykiska förutsättningar.

arg på frågan! och arg när folk är besserwisser och rättar mig. jag hatar när män säger sådär, jag vill banka in deras huvuden och spärra upp deras ögon så att de ser hur samhället fortfarande ser ut idag. jävla äckelmän som man bara borde skjuta av.


   
SvaraCitera

Rhiannon:

arg på frågan!

Om vi vänder på det då. Finns det någonting som män generellt sett är bättre på än kvinnor? Då har vi några exempel som t.ex. de flesta sporter, då män generellt sett är fysiskt starkare än kvinnor.

Om man inte ser på det som ett fjantigt försök att provocera så är det en fullkomligt relevant fråga. Finns det någonting som kvinnor generellt sett är bättre på än män?

Var saklig och bli inte arg. Det enda som händer när du blir upprörd över någonting sånt här är att du framstår som dum. Om du står för en åsikt så måste du givetvis vara villig att backa upp den med fakta. Så gör det istället för att bli förbannad.


   
SvaraCitera

Nevon:

Om vi vänder på det då. Finns det någonting som män generellt sett är bättre på än kvinnor?

ja, om man ser till prestation helt klart. män är överrepresenterade bland nobelprisen, de klassiska författarna, de bästa kockarna, de mest framstående forskarna osvosv. och jag blir arg av det.

Nevon:

Var saklig och bli inte arg. Det enda som händer när du blir upprörd över någonting sånt här är att du framstår som dum. Om du står för en åsikt så måste du givetvis vara villig att backa upp den med fakta. Så gör det istället för att bli förbannad.

jag skiter fullständigt i om jag framstår som dum. jag vet att jag inte är det. jag får bli hur arg jag vill och jag blir väldigt arg av sådant här. jag blir arg när man tydligt ser hur äckligt blinda de flesta killar är. jag blir arg när man ser hur samhället har sett ut för kvinnor och fortfarande ser ut.

och vadå för fakta? det är fakta att kvinnor tar hand om barn i större utsträckning och att männen jobbar mer. inte konstigt att männen når större framgångar. vilket gör mig arg. och det har jag rätt att bli.


   
SvaraCitera

Nevon:

fullkomligt relevant fråga

Nevon:

Var saklig och bli inte arg

Nevon:

fakta

LOL

På UM ? Why?! [bigcheers][party]


   
SvaraCitera

Nickynamo:

På UM ? Why?! [bigcheers][party]

Ja jo, det är ju tyvärr så. [sad]

Rhiannon:

och det har jag rätt att bli.

Klart du har rätt att bli arg, men det hjälper inte precis din sak.


   
SvaraCitera