Aviseringar
Rensa alla

seriöst jätteproblem 2.0


Ämnesstartare

"beskriv plantagejordbruk"
"beskriv lokaliseringsteorin"
"förklara varför sveriges befolkning ser ut somden gör"

VAD TUSAN ÄR STORA VINDSYSTEMET? Hade gått an att skriva fett arbete om hela geografikursen om detta faktiskt fanns att finna med enenkel googling menjag HITTAR verkligeninte källor jag tycker ger tillräcklig information. Vad göra? 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

hatar er hjälp mig då


   
SvaraCitera

Vad är det för kurs? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Vad är det för kurs? 

geografi a


   
SvaraCitera
kachin

har ni ingen fancy kursbok som det står om det där vindsystemet?

http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/temaer/orkaner_-_vejrgudernes__hvirvlende_dans/orkaner2.htm  ?


   
SvaraCitera

Tardig uppgift. Du skulle ha haft min lärare i geografi..

elverpigen: VAD TUSAN ÄR STORA VINDSYSTEMET?

Vet inte :s Lågtryck/högtryck eller varför det uppstår starka vindar i viss riktning på vissa ställen?

elverpigen: "förklara varför sveriges befolkning ser ut somden gör"

En del kanske?: Kvinnors rättigheter, lägre barnadödlighet, äldrevård och utbildning --> färre barn. Äldre befolkning.
Postindustriellt, urbanisering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Tardig uppgift. Du skulle ha haft min lärare i geografi..

min lärare är egentligen skitgullig, bara jag som inte får saker gjorda ellr mår tillräckligt bra för att gå på lektioner så har missat massa viktigt. nu är hon inte nåbar för frågor längre. :C

MissAnox: Vet inte :s Lågtryck/högtryck eller varför det uppstår starka vindar i viss riktning på vissa ställen?

tror någonstans efter mina googlingar att det är detta med global cirkulation och hadleyceller... lilla vindsystemet är iaf sjö-landbris

MissAnox: En del kanske?: Kvinnors rättigheter, lägre barnadödlighet, äldrevård och utbildning --> färre barn. Äldre befolkning.
Postindustriellt, urbanisering

var med på delgenomgång av detta arbete, typ sverige är ett land på steg 4-5 i ngn utvecklingsstege och är beroende av invandring för att inte dö ut...... var jag nu kan hitta detta för att läsa mer om så jagkananvända ett lite mindre efterblivet språk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin: har ni ingen fancy kursbok som det står om det där vindsystemet?

nej, vet inte vad vi har kursboken till då läraren aldrig hänvisar till denna. Min är dessutom inte här, vette tusan var den tagit vägen. KAN tycka att det NÅGONSTANS på the internetz bör behandlas detta ämne i dessa ordalag men nej, bästa träffarna blir tpy ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw nej tror ej det är danska sidan, hittat den och ögnat igenom och nej


   
SvaraCitera

Det fixar du.


   
SvaraCitera

Borde göra mitt skolarbete 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:
Det fixar du.

tack, peppis peppis 🙂

MissAnox:
Borde göra mitt skolarbete 🙁

Ja! Heja heja friskt humör!


   
SvaraCitera