Aviseringar
Rensa alla

sex 1-2 dagar innan mens, sluta ta piller i onsdags.


Ämnesstartare

Jág undrar ifall min flickvän kan vara gravid det är så att hennes p-piller slutade onsdags 1/2 och vi hade sex 2/2 och 3/2 och hennes mens ska tydligen vara imorgon 4/2.

Men min fråga är påverkar p-pillerna fast hela cykeln/p-pillerna är slut och man har sex efter åt ?

ganska orolig svara snabbt tack.


   
Citera

Det vore ju konstigt om man skulle ta piller hela månaden om man bara behövde halva, tycker du inte? [wink]

men dagenefterpiller kanske vore en idé, om hon käkar idag dvs.


   
SvaraCitera

Varför har ni inte kollat upp detta tidigare btw? Är ni helt dumma i huvudet eller bara högstadieelever?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Varför har ni inte kollat upp detta tidigare btw? Är ni helt dumma i huvudet eller bara högstadieelever?

XD


   
SvaraCitera

Det är lugnt, hon är inte gravid. Däremot låter det som att hon kan ha fått lite aids!


   
SvaraCitera

förstår inte vad du menar med att hennes p-piller "slutade"...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seriöskille:

Jág undrar ifall min flickvän kan vara gravid det är så att hennes p-piller slutade onsdags 1/2 och vi hade sex 2/2 och 3/2 och hennes mens ska tydligen vara imorgon 4/2.

Om jag inte tar helt fel så har man fortfarande skyddat sex 36 timmar efter sista p-pillret är taget. Så ni är nog skyddade. Sen så är ju kvinnan mest fertil ca 14 dagar efter senaste mensen. Så chansen är nog väldigt liten, men den finns ju.. Ta ett dagen efter p-iller annars för att vara på den säkra sidan. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man har ju uppehåll en vecka varje månad när man äter p-piller, eller tar så kallade "sockerpiller" som är helt onödiga att äta egentligen. Startar hon andra kartan en vecka efter hon tog senaste pillret, precis som man ska, e det ingen fara!


   
SvaraCitera