Aviseringar
Rensa alla

Sex i böcker, hur mycket tål ni?


Och det får inte vara överdrivet och orealistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fick tantsnusk av mammas väninna när jag var jätteung, knappt tonåring. Har överlevt

Men ja, är det en kärleksbok så är ju sex ofta en naturlig del av storyn och så länge det inte blir överdrivet mycket eller framkrystat så är det ju helt okej med snusk

Skönt att höra att du klarade det[bigsmile]. Diskuterade boksex med sonens tjej igår, hon sa just att det var bra, bara man slapp för mycket detaljer. Är dock bara 13, olika vad man vill åt. Men du säger nåt jätteviktigt, är det kärlek så är det lättare att skriva äkta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Och det får inte vara överdrivet och orealistiskt

Säg till om nån vill läsa manus och tycka till!


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Säg till om nån vill läsa manus och tycka till!

Låter som något intressant.


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Eller?

Givetvis. I mitt fall så har jag aldrig sysselsätt mig med någonform av sport under längre period eller likande vilket givit mig en kropp av en olympisk simmare. Dock så har mitt förhållande till det motsatta könet under tiden av puberteten varit utmärkt och succesivt blir utvecklas till det bättre. Alla har givetvis sin egendomliga charm vilket övriga finner attraktiv.

Så jag har aldrig varit orolig för min del att jag skall bli förbi passerad av det motsatta könet. Aldrig haft någonform av känsla riktad till det så har ej blivit påverkad av det. Men som sagt, jag är nöjd med tillvaron och jag och beter mig verkligen inte som den stereotypiska alfahanen, och ser mig varken som en.

Men jag kan varken påstå att det funnits någonform av balans vilket bestämmer lyckan inom sex/kärlek. Det är som du nämner det oerhört biologiskt och individuellt.

Aldrig varit så avsevärt insatt inom ämnet. Började nämligen fundera över det nu när du nämnde det.


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Säg till om nån vill läsa manus och tycka till!

Vill!


   
SvaraCitera

Jag är av typen som gillar mycket och beskrivande sex![love] Har läst alldeles för många böcker där den enda romantiska scenen slutar med att man förstår att de har sex men man får inte veta mer än att det var "underbart". Skittråkigt, tycker jag!
Men utifrån din beskrivning låter det väldigt intressant men det är lite som vissa redan har skrivit, det krävs inte mycket för att det ska bli för mycket och konstigt men gör man det bra så ger det många pluspoäng (av mig i alla fall!)


   
SvaraCitera

Victor Ahlén:

någonform

Sluta skriv ihop ord som ej skall stå ihop! Börjar sticka mig rejält i ögonen. [mad]


   
SvaraCitera

Buddah:

Sluta skriv ihop ord som ej skall stå ihop! Börjar sticka mig rejält i ögonen.

[cool]

Men tack för kritiken, skall inte upprepas. Var tyvärr inte medveten om det lilla misstaget.


   
SvaraCitera

Victor Ahlén:

Men tack för kritiken, skall inte upprepas. Var tyvärr inte medveten om det lilla misstaget.

Du skriver rätt ofta ihop ord som ej skall stå ihop. [sad]


   
SvaraCitera

Lina Forss:

Säg till om nån vill läsa manus och tycka till!

jag gör det gärna!


   
SvaraCitera

Buddah:

Du skriver rätt ofta ihop ord som ej skall stå ihop.

En tabbe vilket jag gör allt för mycket omedvetet.


   
SvaraCitera

bögjenn:

Det är ju sexet man vill ha i böckerna när man själv inte får något.

Word.


   
SvaraCitera

Hatar att läsa böcker.. Har nog läst 1 eller två i mitt liv.. Kanske skulle vara lite roligare om det innehöll mycket sex.. Fast pinsamt att skriva en recension då. [sad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Hatar att läsa böcker.. Har nog läst 1 eller två i mitt liv.. Kanske skulle vara lite roligare om det innehöll mycket sex.. Fast pinsamt att skriva en recension då.

Min klass hade påtvingade läsdagar och ett tema där var "sex". Fast nä, de hade kanske tänkt något annat tema men alla böcker handlade om sexuella övergrepp. [tard]

Oki tardig kuriosa [blush]


   
SvaraCitera