Aviseringar
Rensa alla

Sex i 7:an


Ämnesstartare

Tja! Jag är 13 (fyller 14 det här året). Jag har märkt att det är väldigt många som börjar ha sex med varandra. Jag själv är väl inte riktigt så långt fram i utvecklingen som det andra om ni fattar… Jag trodde att man skulle va 15 för att kn-lla 


   
Citera

Om båda är under 15 är sex inte straffbart. Du är inte straffmyndig. Om killen är över 18 är han straffbar.


   
SvaraCitera

Uttern08:
Tja! Jag är 13 (fyller 14 det här året). Jag har märkt att det är väldigt många som börjar ha sex med varandra. Jag själv är väl inte riktigt så långt fram i utvecklingen som det andra om ni fattar… Jag trodde att man skulle va 15 för att kn-lla 

Du behöver ju inte bry dig om att ha sex, de flesta ljuger nog också om att de haft sex. Sen så är det många av de som har sex ändå inget skönt sex och många ångrar sig att man inte hade sex med nån man älskar.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

 och många ångrar sig att man inte hade sex med nån man älskar.

med nån man inte älskar skulle där nog stå. 


   
Ahmed reagerade
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar! Men är det nån som vet när man börjar med sexualkunskap? Vi hade det en liten kort sväng i början av sjuan. Det var typ hur man sätter på en kondom och lite annat sånt. Är det typ i 8:an som man börjar helt och hållet??

(Jag går i en skola och min kompis går i en som är 20 minuter bort. Han går i 8:an och de fick kolla på nån norsk porrfilm som han förklarade för mig, och den var jättemärklig.)


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Du behöver ju inte bry dig om att ha sex, de flesta ljuger nog också om att de haft sex. Sen så är det många av de som har sex ändå inget skönt sex och många ångrar sig att man inte hade sex med nån man älskar.

agnesberg:

med nån man inte älskar skulle där nog stå. 

Du ser säkert skillnaden i den svenska meningsuppbyggnaden:

Trevlig-Snubbe: Sen så är det många av de som har sex ändå inget skönt sex och många ångrar sig att man inte hade sex med nån man älskar.

agnesberg: Sen så är det många av de som har sex ändå inget skönt sex och många ångrar sig att man inte hade sex med nån man INTE älskar.

Svenska språket kan vara lite flummigt med självfallet är det Trevlig-Snubbes alt som gäller. Man kan kalla det för "syftningsfel". Ungefär som det är skillnad mellan en "sjuk syster" och en "sjuksyster".   Mycket glad  Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Du ser säkert skillnaden i den svenska meningsuppbyggnaden:

Trevlig-Snubbe: Sen så är det många av de som har sex ändå inget skönt sex och många ångrar sig att man inte hade sex med nån man älskar.

agnesberg: Sen så är det många av de som har sex ändå inget skönt sex och många ångrar sig att man inte hade sex med nån man INTE älskar.

Svenska språket kan vara lite flummigt med självfallet är det Trevlig-Snubbes alt som gäller. Man kan kalla det för "syftningsfel". Ungefär som det är skillnad mellan en "sjuk syster" och en "sjuksyster".   Mycket glad  Blink

Haha, så sant. Jag vart lite förvirrad när jag läste de där två kommentarerna 🙂 


   
SvaraCitera
L Y S

Uttern08: Tja! Jag är 13 (fyller 14 det här året). Jag har märkt att det är väldigt många som börjar ha sex med varandra. Jag själv är väl inte riktigt så långt fram i utvecklingen som det andra om ni fattar… Jag trodde att man skulle va 15 för att kn-lla

Hej, kör ditt eget race och ha sex först när du är redo, de andra får hålla på som de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svar. Du har nog faktiskt rätt


   
SvaraCitera

agnesberg:

med nån man inte älskar skulle där nog stå. 

Va?


   
SvaraCitera

politisk realist:

Du ser säkert skillnaden i den svenska meningsuppbyggnaden:

Trevlig-Snubbe: Sen så är det många av de som har sex ändå inget skönt sex och många ångrar sig att man inte hade sex med nån man älskar.

agnesberg: Sen så är det många av de som har sex ändå inget skönt sex och många ångrar sig att man inte hade sex med nån man INTE älskar.

Svenska språket kan vara lite flummigt med självfallet är det Trevlig-Snubbes alt som gäller. Man kan kalla det för "syftningsfel". Ungefär som det är skillnad mellan en "sjuk syster" och en "sjuksyster".   Mycket glad  Blink

Min svenska var korrekt? Förlåt jag är lite trött just nu.


   
SvaraCitera

L Y S:

Hej, kör ditt eget race och ha sex först när du är redo, de andra får hålla på som de vill.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:

+1

+1???


   
SvaraCitera

Uttern08:

+1???

Jag håller med honom


   
SvaraCitera