Aviseringar
Rensa alla

Sex med en annan, förlåta eller gå vidare?


Ämnesstartare

Jag har träffat en kille i 4 månader ungefär. Vi har jättekul ihop och jag gillar honom verkligen. I början mer som en vän, men nu mer & mer. Vi har aldrig riktigt pratat om vår relation, men alla ser oss som ett par. I början var jag väldigt kall emot honom eftersom han är modell och får mycket uppmärksamhet av andra tjejer (vilket inte stör mig jättemycket eftersom jag inte är så pass svartsjuk). Då var han väldigt på. Nu känns det ändå som att vi är på samma nivå, men han kan vara väldigt upptagen ibland, eftersom han jobbar som modell.

Häromdagen fick jag reda på att han hade sex med en annan tjej på fyllan när han var i en stad i närheten. Jag vet inte om det är sant, men det skulle inte förvåna mig. Jag hörde det ifrån en bekant till tjejen som han antagligen ska ha haft sex med.

Jag, som är så blåögd och tror att han ska gilla mig & bara mig, att jag ändå är nummer ett även fast alla andra tjejer flörtar med honom ofta, skulle kunna förlåta dethär.

Frågan är, hur dum är jag om jag gör det?
Hur skulle du ha gjort?
Konfronterat honom, till att börja med?

Jag har klurat lite på att låtsas som ingenting, dumpa honom och bara gå vidare.
Eller
Säga att vi ändå bara är vänner & fråga om sanningen, om han har haft sex med nån annan eller inte
Eller
Visa hur förkrossad jag egentligen är över det. Fråga vad han vill ha, mig eller alla andra

För mig finns bara han. Vi har ändå kännt varandra så länge och det känns fel att ge upp något när det har gått så lång tid.

Should I fight for this love, or move on?


   
Citera

Im fancy:

skulle kunna förlåta dethär.

Fast, om ni nu inte ens är ett par, vad finns det att förlåta?
Bara för att andra ser er som par för att ni uppför er som det betyder det inte att ni är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Bara för att andra ser er som par för att ni uppför er som det betyder det inte att ni är det?

Sant. Men vi har ju ändå "dejtat" i 4 månader. Men ja, true story.

Fast tycker ändå inte att det är helt okay. Kanske det jag ska säga till han. [zzz]


   
SvaraCitera

Im fancy:

Fast tycker ändå inte att det är helt okay. Kanske det jag ska säga till han.

Vad hade ni för överenskommelser kring att vara med andra?


   
SvaraCitera

Hammurabi's lag säger "öga för öga, tand för tand" så ligg med någon annan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Vad hade ni för överenskommelser kring att vara med andra?

Det är det. Vi har ingen. Vi har inte riktigt pratat om det. Men om han vill va med andra så vill han ju obviously inte vara med mig.


   
SvaraCitera

Im fancy:

Men vi har ju ändå "dejtat" i 4 månader

Im fancy:

Vi har aldrig riktigt pratat om vår relation

Du kan ju börja med att prata honom. [y]
Han har ju inte gjort något fel eftersom ni inte har en exklusiv relation och du kan ju inte anta att han inte ska ha sex med andra bara för att ni dejtar [cute]


   
SvaraCitera

Im fancy:

Men om han vill va med andra så vill han ju obviously inte vara med mig.

Så behöver det ju inte vara [no-no]


   
SvaraCitera

jag skulle gått vidare, utan tvekan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du kan ju börja med att prata honom.
Han har ju inte gjort något fel eftersom ni inte har en exklusiv relation och du kan ju inte anta att han inte ska ha sex med andra bara för att ni dejtar

Jo, det känns ju som en bra start.
Men eftersom vi har sex så kan han väll ha sex med mig & bara mig, inte andra [tard]

Nintendo:

Så behöver det ju inte vara

Hoppas det...

OF 5:

jag skulle gått vidare, utan tvekan

Hm...


   
SvaraCitera

Im fancy:

Men eftersom vi har sex så kan han väll ha sex med mig & bara mig, inte andra

Inte om ni inte har en seriös relation. Om han inte tycker att ni är tillsammans så är väl det inte så konstigt att han känner att han kan ligga med andra också.


   
SvaraCitera

Im fancy:

Hoppas det...

Eftersom han är med dig så borde det ju vara för att han vill det [crazy]

Im fancy:

Men eftersom vi har sex så kan han väll ha sex med mig & bara mig, inte andra

Fast det finns ju inget magiskt kontrakt som säger att man bara får ha sex med en person åt gången [wink]

Om du vill att ni ska ha en relation där ni inte har sex med andra så måste du prata med honom om det [y]


   
SvaraCitera

Im fancy:

Vi har ingen. Vi har inte riktigt pratat om det.

Då har du ingen rationell anledning att bekymra dig.

Im fancy:

Men om han vill va med andra så vill han ju obviously inte vara med mig.

Fråga honom. Kommunicera med honom. Hur kan du veta vad han vill om ni aldrig talar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Littleälsklingen:

Inte om ni inte har en seriös relation. Om han inte tycker att ni är tillsammans så är väl det inte så konstigt att han känner att han kan ligga med andra också.

Är man verkligen kär då? Om man kan ha sex med vem som helst. Hm. Bara jag som är gammalmodig kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast det finns ju inget magiskt kontrakt som säger att man bara får ha sex med en person åt gången

Om du vill att ni ska ha en relation där ni inte har sex med andra så måste du prata med honom om det

Nae... Som sagt, jag är nog rätt gammalmodig. Har inte sex med nån annan om jag är kär i en person.
Ja. Det är väll det jag får ta mod till att göra! 🙂


   
SvaraCitera