Aviseringar
Rensa alla

sex mellan förhållandet?


Ämnesstartare

Hej, jag och min kille har om några dagar varit tillsammans i ett år men för några dagar sen gjorde han slut med mig, utav lite olika anledningar (han mår ej så bra osv och behöver tänka på sig själv). Men det förstörde mig helt och jag va skit ledsen. Denna dagen va jag ute med mina bästa vänner och sen hände det att jag strulade med en annan kille och sedan låg med honom. Detta hemsöker mig fortfarande och jag har en fruktansvärd ångest då mitt ”ex” ville ha tillbaka mig dagen efter och jag gick tillbaka till honom. Jag vill såklart berätta men vågar verkligen inte och mina vänner säger att jag egentligen inte gjort något ”fel”.  Så min fråga är inte om jag ska berätta utan min fråga är hur ni ser på ”felet”.  Jag skulle aldrig vara otrogen och låg med endast med killen för jag va sårad.  Tack på förhand!


   
Citera

jag ser det som dåligt motiverat... Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Jag förstår inte varför du har så mycket ångest över detta, ni hade ju gjort slut? Du har absolut inte gjort någonting fel - enligt mig. För det är inte otrohet


   
SvaraCitera

Ni hade ju gjort slut alltså var du singel då så du har inte gjort något fel. 


   
SvaraCitera

Du berättar att ni har gjort slut för några dagar sedan och säger även att du har varit ledsen över det. Vet inte riktigt om du har känslor för honom men om du verkligen hade haft det efter att ni hade gjort slut så tror jag inte att du skulle ligga med en annan kille direkt efter. Om ditt "ex" vill ha dig tillbaka så borde du berätta för honom att du har legat med en annan kille. Dock så tror jag inte att han kommer bli så glad när han får reda på det. Det kanske inte är otrohet direkt, men du borde vänta ett tag.


   
SvaraCitera

Berätta för grabben så han får bestämma om han vill fortsätta vara tillsammans med dig eller ej. Jag själv hade känt mig väldigt sviken...


   
SvaraCitera

Ni hade gjort slut när det skedde, därmed tycker jag inte att just den delen är något moraliskt fel. Däremot så kan ju han känna sig sviken utav det, men i all rätta så hade ni ju gjort slut. Men håll det inte från honom, berätta om det och låt honom säga hur han känner kring det. Vore nog värre att skjuta upp det. 


   
SvaraCitera

Jag ser inte att något fel ägt rum.

Dessutom menar jag att att sex utanför förhållande inte bara är tändande utan även något eftersträvansvärt. Fenomenet kallas för "öppet" förhållande.


   
SvaraCitera