Aviseringar
Rensa alla

sex, p-piller, snälla hjälp?


Ämnesstartare

hej det är så att det är en kille som är intresserad av mig, och jag gillar honom med, "problemet" är bara han verkar vela ha sex med mig men jag har några hinder där: 1) jag har aldrig haft sex förut och det känns lite nervöst speciellt då killen är 6 år äldre än mig. 2) jag är inte säker om jag kommer kunna ta p-piller? jag tar nämlingen ungefär 8 stycken mediciner och jag vet inte om jag får ta p-piller tillsammans med dom. jag tar medicin för min ADHD, min bipoläritet och även mot epilepsi och agresivitets-utbrott, mm. Jag har bytt jätte mycket medcin dom senaste åren och har haft mycket biverkningar, och direkt när någon ny medicin sätts in så håller jag på att spy och grejer. Sen vet jag inte hur jag ska kunna få tag på p-piller, jag är myndig (19 år) men min mamma har fullmakt så hon ska hjälpa mig kunna hämta ut mediciner för jag klarar inte det själv. jag pratar om allt med min mamma men detta vill jag inte berätta. jag bor ganska långt ifrån stan så jag måste ta mig dit med, osv. att använda kondom känns inte så jätte bra, och min mens är väldigt oregelbunden. vad ska jag göra????


   
Citera
Berit

varför känns inte kondom bra?? Du ska inte behöva trycka i dig hormoner för att en kille vill ligga med dig för första gången


   
SvaraCitera

Detta känns ej bra alls. Han respekterar dig inte alls. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:
varför känns inte kondom bra?? Du ska inte behöva trycka i dig hormoner för att en kille vill ligga med dig för första gången

egentligen vill jag inte ha sex alls, jag har autism och har svårt för kroppskontakt...jag tror ibland jag är asexuell, jag gillar den här killen men han vill inte ha den typ av förhållande tror jag...:(


   
SvaraCitera

Du finns inte till för hans njutning, kom ihåg det. Han får finna sig i kondomanvändande, vilket är det enda som skyddar mot könssjukdomar. 


   
SvaraCitera

då måste du säga det till honom. respekterar han inte det så ska du inte umgås med honom alls. 

idontevenknow:

egentligen vill jag inte ha sex alls, jag har autism och har svårt för kroppskontakt...jag tror ibland jag är asexuell, jag gillar den här killen men han vill inte ha den typ av förhållande tror jag...:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Du finns inte till för hans njutning, kom ihåg det. Han får finna sig i kondomanvändande, vilket är det enda som skyddar mot könssjukdomar. 

det är sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
då måste du säga det till honom. respekterar han inte det så ska du inte umgås med honom alls. 

ja jag antar att det är så...


   
SvaraCitera
Berit

idontevenknow:

egentligen vill jag inte ha sex alls, jag har autism och har svårt för kroppskontakt...jag tror ibland jag är asexuell, jag gillar den här killen men han vill inte ha den typ av förhållande tror jag...:(

gör inget du vill bara. Pressar han dig så lämna honom


   
SvaraCitera

idontevenknow:

ja jag antar att det är så...

Du ska bara ha sex om du är absolut säker på att du vill. Det är lätt att tro att man måste ställa upp men det måste man inte alls, någonsin. Någon som inte respekterar andras kroppar är inte värd att umgås med alls. Det finns många killar därute som respekterar tjejer och inte försöker pressa dem eller skiter i vad de tycker. Skit i den här killen och försök hitta någon sådan istället. Vill du då prova någonting fysiskt med honom så gå långsamt fram och sluta om det känns obehagligt. All form av närhet ska vara bra för båda parter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Du ska bara ha sex om du är absolut säker på att du vill. Det är lätt att tro att man måste ställa upp men det måste man inte alls, någonsin. Någon som inte respekterar andras kroppar är inte värd att umgås med alls. Det finns många killar därute som respekterar tjejer och inte försöker pressa dem eller skiter i vad de tycker. Skit i den här killen och försök hitta någon sådan istället. Vill du då prova någonting fysiskt med honom så gå långsamt fram och sluta om det känns obehagligt. All form av närhet ska vara bra för båda parter. 

tack så mycket för ditt stöttande svar 🙂


   
SvaraCitera

E

vonKissekatt:

Du ska bara ha sex om du är absolut säker på att du vill. Det är lätt att tro att man måste ställa upp men det måste man inte alls, någonsin. Någon som inte respekterar andras kroppar är inte värd att umgås med alls. Det finns många killar därute som respekterar tjejer och inte försöker pressa dem eller skiter i vad de tycker. Skit i den här killen och försök hitta någon sådan istället. Vill du då prova någonting fysiskt med honom så gå långsamt fram och sluta om det känns obehagligt. All form av närhet ska vara bra för båda parter. 

+1

TS: Lyssna på vonKissekatt, du riskerar att hamna i obekväma situationer som möjligtvis kommer följa dig väldigt länge och som potentiellt kan förstöra för kommande relationer osv. 


   
SvaraCitera

idontevenknow:

tack så mycket för ditt stöttande svar 🙂

lycka till med allt! 


   
SvaraCitera