Aviseringar
Rensa alla

sex trots urinvägsinfektion?


Ämnesstartare

Hej är det någon som vet ifall man kan ha sex trots urinvägsinfektion? Jag fick de för ca 13 dagar sen så jag och min kille har inte haft sex sen dess men vi vill väldigt gärna ha det ikväll men jag har känt att infektionen sitter kvar(blåsan drar typ ihop sig när jag kissar) det är inte alls lika mycket som förut när jag hade feber dessutom men blir lite irriterad att det inte försvunnit när jag inte haft sex eller något alls på 13 dagar.
Har inte gått på antibiotika utan låtit det "läka av sig själv" vilket tydligen inte funkar.

Så min fråga är: kan jag ha sex trots lite urinvägsinfektion och det var 13 dagar sen jag fick det


   
Citera
Ämnesstartare

Har du ingen feber kan du försöka få det att självläka: försök få i dig mycket C-vitamin och lägg något varmt där du har ont för att lindra smärta och motverka infektion. Har du fått feber behöver du träffa läkare och få antibiotika utskrivet.

För att svara på din fråga bör du förmodligen inte ha sex just nu, risken för att infektionen blir värre borde rimligtvis öka.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det kan komma att bli lite värre då. Försök isf att ha sex bakifrån så att så lite gnuggas mot urinröret som möjligt och tvätta händerna innan det ska smekas där. Samt drick mkt c-vitamin, som föregående talare skrev. Går det inte över eller du får feber eller ont över njurarna så gå till vårdis/akuten bums.


   
SvaraCitera
time
 time

Se till att båda könsorganen är noggrant tvättade, använd kondom så minskar det på bakterieinsläppet. Urinvägsinfektion behöver behandlas, en obehandlad infektion kan leda till sterilitet och/eller njurproblem. För en snabbfix så hjälper citronisté otroligt mycket, men du skulle nog behöva medicin om det inte släpper! 


   
SvaraCitera