Aviseringar
Rensa alla

Sex under mens utan kondom. Farligt?


Ämnesstartare

Okej, jag är helt oerfaren när det gäller såna här frågor, men jag har ett litet problem. Jag hade sex med en kille (som jag är på G med) under den sista dagen av min mensperiod och utan kondom. Vet att det inte är farligt, men hur stor är risken att man blir befruktad efter att man har haft mensen?
Jag är sjukt osäker.


   
Citera

OnT: Ingen aning.
OffT: Ta dagen-efter piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är nog väldigt lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga piller och tänker inte skaffa några heller.


   
SvaraCitera

lika farligt som sex brukar vara[wink]


   
SvaraCitera

DrinkTheCyanide:

Har inga piller och tänker inte skaffa några heller.

Det låter ju lite lagom korkat, faktiskt.


   
SvaraCitera

DrinkTheCyanide:

Jag är sjukt osäker.

Risken är faktiskt större[bigsmile]

"Risken för graviditet är inte heller så uttalad att man behöver bekymra sig om preventivmedel, vilket kan ge en extra dimension av frihet i den sexuella samvaron. Men risken för att smittas av hiv är större när man har oskyddat samlag under menstruationen eftersom det finns fler virus i omlopp under den perioden. Det betyder inte att man kan slappna av resten av månaden. Sex med kondom är fortfarande enda sättet att undvika smitta. Menstruation eller ej."

Lär dig Google kära flicka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DrinkTheCyanide:

Har inga piller och tänker inte skaffa några heller.

får man fråga varför? det är förmodligen den bästa investeringen du kan göra, om du inte är allergisk/immun eller liknande. billigt är det också [y]


   
SvaraCitera

DrinkTheCyanide:

Har inga piller och tänker inte skaffa några heller.

Fan va korkad du är, hoppas du blir med barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chansen att du är gravid är typ 3%. Egentligen är det väldigt svårt att bli gravid från början. Det är faktiskt så att det endast är under de ungefär 2 dagar i månaden då man har ägglosning som man kan bli gravid. Det gäller att man prickar dessa 2 dagar eller 48 timmar efter. Detta händer ungefär 2 veckor innan man har sin mens. Om du då precis haft din så är det ungefär 1-2 veckor innan du ska ha ägglosning. Jag skulle säga att det är lugnt, men du kan ju alltid gå och kolla dig om du är orolig. Det är nästan det som är jobbigast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan inte bli gravid då man har mensen, därför är man skyddad från dag 1 då man börjar med p-piller,[smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera