Aviseringar
Rensa alla

6år äldre kille


Ämnesstartare

Hej, jag är en tjej som snart fyller 17år och jag gillar en kille som är 6år äldre än mig. Han är min barndomsvän men nu umgås han mer med min storebror än med mig. När han är hemma hos oss för att umgås med min bror brukar han droppa några kommentarer som tex. en gång när jag bakade så sa han att jag hällde i för mycket mjöl, när jag hade duschat så kommenterade han turbanen på huvudet, när jag skulle följa med de o ströga en liten stund så sa jag att jag knappt hade byxor på mig (hade mjukis shorts) och då svarade han ”För mig får du vara utanbyxor om det är så”.  Jag har typ alltid gillat han men för typ några veckor sen så skrev jag för första gången att jag är i det stadiet att antingen så tillåter jag mig själv att blir kär i han eller fortsätta som vänner beroende på vad han vill. Han svarade att han ville börja lära känna mig lite bättre eftersom vi int har umgåtts riktigt sen jag va typ 10 eller nått sånt. Men jag orkar int vänta längre på att han ska skriva till mig att han vill gå vidare, kan jag göra nått eller ska jag fortsätta vänta? Han har börjat skriva till mig flera gånger så han verkar ju vara intresserad och enligt mig så är killen intresserad ifall han skriver först när han tillomed vet att personen gillar han. Men vad vet jag /:


   
Citera
sies
 sies

Om du tycker att eran ålder är ett problem så tycker jag du ska sluta med det! Du får bli kär i precis vem du vill, oavsett ålder. Visst kanske du får blickar om eran åldersskillnad ser stor ut men det är bara personer som inte vet bättre själv. 🙂 

Det enda jag känner är att den här killen verkar vara en nära vän till din familj och om ni nu blir tillsammans och sedan det misslyckas så kan han känna sig obekväm att komma över. Men då får du se till att det är okej mellan er. 🙂 

Lycka till! 


   
SvaraCitera

6år är inge fara har en tjej kompis som är 18 och vars kille är 30 och mina föräldrar har 9 års skillnad 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla positiva saker om våran åldersskillnad (: 

Men ska jag vänta tills han tar första steget till nått mer eller ska jag göra det?


   
SvaraCitera