Aviseringar
Rensa alla

6h arbetsdag


Ämnesstartare

Nä. För mig är det viktigare vad det är för jobb. Kan jobba 12h om dagen bara jag tycker det är givande. 


   
SvaraCitera

Lätt. Fan vad skönt med mer fritid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en vän som har ett företag där han har säljare. De jobbar 75% med lön för 100%. De får ut mer av säljarna för de är pigga och glada på jobbet. Det ni!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det skulle jag inte. Inte enbart för antalet arbetstimmar. Eller, kanske... Om det på det är schyst lön.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag skulle inte söka ett jobb endast p.g.a. det, men det vore onekligen väldigt attraktivt. Som utvecklare finns det inte en chans att jag kan vara produktiv i 8 timmar. 6 timmar är nog ungefär så länge som jag kan arbeta effektivt och kreativt.

Jag tror helt klart att många företag skulle få ut exakt lika mycket produktivitet med 6 timmars arbetsdag som med 8, åtminstone inom min bransch. Utöver det misstänker jag att man skulle omsätta mindre personal - för vem skulle lämna ett sådant jobb?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower: Varför?

för Sveriges skull vill jag jobba så mkt som möjligt, är ingen lat hippierökande latmask som ska ta andras pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det tror jag inte. Jag hade hellre jobbat längre och känt mig glad och stolt över att komma framåt i arbetet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chib:
Nej, det tror jag inte. Jag hade hellre jobbat längre och känt mig glad och stolt över att komma framåt i arbetet. 

Bara nyfiken; hur gammal är du och hur många heltidsjobb har du haft? Galen


   
SvaraCitera

det beror väl på vad det är för jobb & lön, men det är väl nice att sluta tidigt


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

skulle hellre arbeta minst 8h arbetsdag men med högre lön. fast bäst hade det ju varit med ett jobb öht


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar att Vänsterpartiet har börjat pusha för 6-timmars arbetsdag:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Bara nyfiken; hur gammal är du och hur många heltidsjobb har du haft? Galen

Problemet, som jag ser det, är inte nödvändigtvis arbetstimmarna, utan hur man trivs de timmar man faktiskt är på arbetet. Om man inte trivs och gillar det är det snarast det som är problemet, än hur länge man är där. Sen kan man absolut diskutera hur många timmar som det är rimligt att folk ska vara på sitt jobb - jag talar för mig själv. Jag hade välkomnat större flexibilitet och anpassningsmöjligheter för de arbetande; i syfte för både effektivitet och trivsamhet.

Överhuvudtaget hade jag sett att det fanns större flexibilitet för människor att kunna leva sina liv som de vill. I dagsläget är man väldigt bunden till ett väldigt strikt system.


   
SvaraCitera

skulle inte söka ett jobb bara pga det, men ser väl 6 timmarsdag som ett plus


   
SvaraCitera
höna

Vet ej om jag sökt enbart pga det men det hade varit gött liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns många faktorer. Mitt nuvarande jobb serverar frukostbuffe varje morgon, det väger också  tungt.


   
SvaraCitera