Aviseringar
Rensa alla

sexigt eller typ lite attraktivt åtminstone med glugg mellan tänder?


Ämnesstartare

har en lite n missbildning lr vad man ska säga i käften, under en utav mjölktänderna saknas det en tand, d.v.s. har den mjölktanden kvar. och just den tanden är det JÄTTEmkt karies i...... upptäckte en stor svart fläck på den i typ nov, några dagar senare var halva tanden borta.. skiten gick sönder... så var hos folktandvården och lagade den, men de kunde ej borra tillräckligt djupt, pga kariesen var ända ner till roten så tandläkaren la ner nå jävla läkemedel i borrhålet som "kanske skulle läka kariesen om jag hade tur".. besöket gick på 1300kr :@

Men det har inte läkt.. det är ännu värre nu isar som satan när jag dricker mjölk h3h3h lider som satan, så ska dit imån lr ngt och dra ut tandjäveln. (tror ni det kan vara gratis i och med att de failade med läkemedlet??) 

i varje jävla fall som kmr jag få en liten lr aa (ganska stor glugg) några tänder bak, som kske inte är jättesynligt när man typ pratar normalt eller ler, men nog lär synas när jag skrattar högt............. 

om jag ska ha ngn "ersättningstand" där sen, alltså typ (porslin?) lr ngt så får jag stå för hela den kostnaden sjäälv, och det ska tydligen kosta som faaaaaaaaaaaan.. (kske sätter dit en diamanttand när jag är rik liksom!!)  

Enligt mig själv så väger fördelarna tyngre än nackdelarna.. det är lättare att hålla rent, en tand mindre att bry sig om liksom, så jag är bestämd som satan, jag ska ha en gluggjävel.

vill veta vad ni tkr så jag kan anpassa leenden och sånt på befolkade platser sen, lära mig att skratta utan att gluggen syns etc!!!! Rodnar skämt o sido, bryr mig inte om vad ni tkr, fast vill ändå veta pga är nyfiken! :)))


   
Citera
Ämnesstartare

jan-bjorklund_8265.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
jan-bjorklund_8265.jpg

killen med charmen!


   
SvaraCitera
Draug

S3ON: annat svar, nämligen:

En tand hit eller dit, du kmr garanterat bli av med flera innan du går i graven. Bättre o slita ut skiten med en gång, för tandläkare älskar att göra provisoriska lösningar som inte funkar av en anledning, de vill att du ska komma tillbaka och på så vis kunna suga ut ännu mer pengar ur folks problematiska käftar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: Bättre o slita ut skiten med en gång, för tandläkare älskar att göra provisoriska lösningar som inte funkar av en anledning, de vill att du ska komma tillbaka och på så vis kunna suga ut ännu mer pengar ur folks problematiska käftar.

ja typ :(:(:( De borde fanimig bjuda på utdragningen.. :$$$


   
SvaraCitera

Har själv haft samma problem men mina drog de när de märkte att jag inte tappade dom, hade fyra gluggar, har nu endast en glugg kvar som är rätt så osynlig. Tycker inte att det är värt att bry sig om gluggar, pga finns inte mkt du kan göra åt det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ju hur charmig som helst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lotus Elise:
Har själv haft samma problem men mina drog de när de märkte att jag inte tappade dom, hade fyra gluggar, har nu endast en glugg kvar som är rätt så osynlig. Tycker inte att det är värt att bry sig om gluggar, pga finns inte mkt du kan göra åt det!

aaa, när jag var där sist fick jag typ värsta utskällningen av dem ba: "MEn varför lät du inte tandläkarna dra ut tanden när du var 16 och sätta dit en enkel tandställning, vi kan se här i datorn att du fick det erbjudandet men tackade nej.."

Jag minns fan ingenting av dtttttt, jävlarna försöker blåsa mig lrrr :$$$$ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

/care

inget viktigt 


   
SvaraCitera
höna

Jag tror tänderna kommer anpassa sig efter gluggen. Att gluggen kmr va ett minne blott om ngt år


   
SvaraCitera
Draug

S3ON: ja typ :(:(:( De borde fanimig bjuda på utdragningen.. :$$$

Det borde de göra,  men det kommer inte hända :S norge har tillomed billigare tandvård än vad vi har i sverige. Allt annat är apdyrt såklart men just tandvården är billigare och det säger ju något om vilka överpriser vi dras med inom tandvården här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle inte säga sexigt men charmigt och inget man bryr sig om efter ett tag. 


   
SvaraCitera

Alltså, mitt ex (som var väldigt attraktiv)  fick inte direkt ''minus poäng'' för att han hade en glugg. Han kompenserade för det med att vara bra i sängen, ha en väldigt snygg kropp och veta hur man ska charmera någon. 

Blev bara mer charmigt med tiden, och mer attraktivt. Blev typ en grej. Då jag är en sådan person som själv har spikraka och jämna tänder, så.. det vart fint på han på något sätt. Det typ passade han.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dunderhonung: Han kompenserade för det med att vara bra i sängen, ha en väldigt snygg kropp och veta hur man ska charmera någon

jan björklund? Rodnar


   
SvaraCitera

Tickstart:

jan björklund? Rodnar

Faaasiken! Vi skulle hålla det hemligt ju.

tobbe trollkarl kanske. Kanske finns 2 små gluggisar


   
SvaraCitera