Aviseringar
Rensa alla

Sexistisk spelreklam - najs eller bajs? (video)


Ämnesstartare


Grabbigheten i spelvärlden har varit ett omtalat ämne en längre tid, men det verkar inte ha bitit på Sony. När företaget skulle göra reklam för den portabla handkonsolen Playstation Vita var det med hjälp av en ”sexig läkare” och en hel del blinkningar till manlig onani.

Hur många gånger gjorde du det igår? Är du rädd att du gör det för ofta? I ditt sovrum under täcket. Eller du kanske föredrar köket, eller toaletten? säger den kvinnliga läkaren i reklamen.

Enligt Huffington Post lades reklamen upp på Sonys Youtubekanal i fredags men plockades snabbt ned.

Vad tycker ni om sån här reklam? Sexistiskt? Kul? Mysigt? Hemskt? Diskutera!


Den här tråden är taggad med taggen "Plusmoderering" vilket innebär att vi kommer att moderera hårdare i syfte att skapa trevliga trådar med givande diskussioner och debatter. Utöver våra allmänna regler innebär detta följande, Tagg för trådar där ni vill ha extra moderering.


   
Citera
Ämnesstartare

Reklam är alltid expoitativt, vad den saluför spelar mindre roll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: NAAAAAJSSSSSSSS! 😉 😉 😉

Men bara för att jävlas med feminister


   
SvaraCitera

Den var okej.
Det är ju också ett plus när den gör alla feminister förbannade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: BAAAAAAAJSSSSSS! :(((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bajz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

verkar väl mer som att de driver med gamers än med kvinnor isf?


   
SvaraCitera
Kudhos

Mer narr av huvud demografin  än kvinnor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att det ständigt måste vara ett problem för feminister vad andra väljer att titta på. Tycker mest att de borde sköta sitt och sluta bry sig óm vad andra måste ha för sig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är lite lol att de flesta av er ba "aaa BRA ATT DEN GÖR FEMINISTER ARGA!!"
enda åsikten ni har om det 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det är rätt sjukt tycker jag, med fina ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon kanske talade med en kvinna? Inget säger att hon är heterosexuell, och kvinnor onanerar, precis som män.

Jag tycker det är lika ok/osmakligt som om det vore en man. Dock tycker jag reklamen är värdelös, presenteras jag något i elektronikväg så är det sista jag vill se folk som talar om nåt helt annat. Jag vill se den djävla apparaten..


   
SvaraCitera
Kudhos

Zymba:
Tycker det är lite lol att de flesta av er ba "aaa BRA ATT DEN GÖR FEMINISTER ARGA!!"
enda åsikten ni har om det 

många feminister biter trots allt tag om sånt här skit och vill säga vad de tycker om det. 

provocerande eller inte, publicitet är publicitet. Sony är så stort att om deras reklam orsakar "ett buzz" så kommer folk upptäcka den och kanske skaffa sig en Vita. Visst är den smaklös och kör på "sex säljer". Men ja.. Det säljer. Och feminism på internetsidor med låg medelålder (Se youtube/tumblr) har nått den nivån att de anses vara hånfulla och på samma nivå som troll. Så ingen bryr sig ändå. 


   
SvaraCitera
Kudhos

aristoteles:  Jag vill se den djävla apparaten..

spoken like a true nerdHjärta

är där med dig


   
SvaraCitera

Weeaboo:
Att det ständigt måste vara ett problem för feminister vad andra väljer att titta på. Tycker mest att de borde sköta sitt och sluta bry sig óm vad andra måste ha för sig. 

det kan ju bero på att det i förlängningen går ut över (kvinnliga) feminister, dvs de blir själva objektifierade pga skev syn på kvinnor i samhället. Rullar ögonen


   
SvaraCitera