Aviseringar
Rensa alla

Sexistisk spelreklam - najs eller bajs? (video)


reben

vad är det hon ska sälja ens

tkr mest d va dålig reklam tror jag


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Zymba: Vad tycker ni om sån här reklam? Sexistiskt? Kul? Mysigt? Hemskt? Diskutera!

Vad är problemet, egentligen? Om sony/ubisoft/whatever väljer att föra en sådan reklam som enbart  är begrundade av ekonomiska motiv, vad är problemet? Är alla människor som inte tycker som er feminister också "dumma" huvudet just för att de inte delar ert fantastiska "genustänk"?


   
SvaraCitera

Zymba:
Tycker det är lite lol att de flesta av er ba "aaa BRA ATT DEN GÖR FEMINISTER ARGA!!"
enda åsikten ni har om det 

De flesta som tycker så bryr sig förövrigt inte om en meningslös reklam. De har till skillnad ifrån feministerna bättre saker för sig en att oroa sig för "sexism" i en fånig reklam som ingen bryt sig om om inte feministerna hade börjat med sitt gnäll.


   
SvaraCitera

Feminister är extremt kontraproduktiva. Varje gång de gnäller om något så blir jag sugen på att köpa det. 


   
SvaraCitera

Det var väl rätt bajsigt.


   
SvaraCitera

Också anspelar den ju på tröttsamt heteronormativa porrfilms-klyschor. 


   
SvaraCitera

Lika nytt och fräscht som att sälja biltvätt med bikinibrudar som rulla runt på en motorhuv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ganska kul Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bilshampo.jpg

Hjärta   Hjärta   Hjärta


   
SvaraCitera

Fatta två saker:

De flesta som köper Ps4 är killar och män
Sony är mästare på marknadsföring och enda syftet med denna reklam är att göra så att produkten blir omtalad pga att man väcker uppmärksamhet - och folk går på det

För övrigt verkar allting definieras som sexistiskt idag, så orkar man ens bry sig? Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Feminister är extremt kontraproduktiva. Varje gång de gnäller om något så blir jag sugen på att köpa det. 

åh den här är så hemsk och sexistisk, köp den inte, speciellt inte till mig som är en sådan sjuk feminist
sexism 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som all reklam, totalt ointressant och kunde inte bry mig mindre, och förstår inte varför folk bryr sig


   
SvaraCitera