Aviseringar
Rensa alla

Sexjulkalender


Jarps: Tycker bara det är en väldigt tidig ålder för barnen att veta sånt, det är ju inget dem behöver veta.

barn vet redan saker om sex om de nu inte levt i ett vakuum.


   
SvaraCitera

Dummaste skiten jag någonsin sett.


   
SvaraCitera

sinnessjuk uns:

barn vet redan saker om sex om de nu inte levt i ett vakuum.

Hade nog noll koll på sånt i den åldern. Var grymt ointresserad av vad människor gjorde med varandra. Var mer inne i mitt lego, dinosaurier och coola pinnar.


   
SvaraCitera

Punda: Men om kunskapen inte leder till något negativt så är det väl bara bra att man lär sig saker?

Vad vet jag, barnen kanske får för sig saker som att visa upp sina könsorgan för andra. Det är väl inte bra kanske? Barn ska vara barn, ha kul och leka.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

sinnessjuk uns:

barn vet redan saker om sex om de nu inte levt i ett vakuum.

ja. risken är nog större att de lär sig fel (detta gäller ju även tonåringar) än att de ej lär sig alls. minns att en kompis förklarade att man måste ha sex när man blir vuxen vare sig man vill eller inte och fortsatte med att berätta någon skräckhistoria om snoppar som förvirrade oss andra ungar.


   
SvaraCitera

Punda:

Hade nog noll koll på sånt i den åldern. Var grymt ointresserad av vad människor gjorde med varandra. Var mer inne i mitt lego, dinosaurier och coola pinnar.

jag pratar inte direkt om att barn satt och tafsade på varandra på dagis och pratade om "vad människor gör med varandra". jag pratar om att barn vet vad snoppar och snippor är och att de fattar att man kan stoppa in den ena i den andra. 

minns du all kunskap du hade vid 4 års ålder?


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Jarps:

Vad vet jag, barnen kanske får för sig saker som att visa upp sina könsorgan för andra. Det är väl inte bra kanske? Barn ska vara barn, ha kul och leka.

det gör de redan som små när de får koll på att man inte ska visa underkroppen och att pojkr och flickor ser olika ut. man får förklara för dem att man kan göra så när man är ensam eller ngt. de flesta ungar förstår och slutar sen.


   
SvaraCitera

Jarps:

Vad vet jag, barnen kanske får för sig saker som att visa upp sina könsorgan för andra. Det är väl inte bra kanske? Barn ska vara barn, ha kul och leka.

"får för sig att visa könsorganen för varandra", driver du? tycker du man ska skuldbelägga nakenhet? det om något leder till skeva grejer.

var det bara på mitt dagis man sprang naken i vattenspridare och lekte i bassänger osv med sina kamrater?


   
SvaraCitera

mens: Ja8

fullständigt trams att hålla på att panikera över detta


   
SvaraCitera

sinnessjuk uns:

 jag pratar inte direkt om att barn satt och tafsade på varandra på dagis och pratade om "vad människor gör med varandra. jag pratar om att barn vet vad snoppar och snippor är och att de fattar att man kan stoppa in den ena i den andra. 

minns du all kunskap du hade vid 4 års ålder?

Tror inte alls jag hade koll på sådant vid den åldern. vet ej var jag skulle fått denna ifrån. Minns tydligt att jag fick syn på nån porrscen rätt tidigt och att jag inte fattade alls vad som försegick men att min mor blev upprörd.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Kollade igen och det är ju rätt tydligt hur de hintar om gruppsex där, vilket ju var rätt inne på sjuttiotalet. Dock kanske lite fel forum för att ta med en sådan hint i en julkalender, även om ungar inte förstår.


   
SvaraCitera

mens:
Kollade igen och det är ju rätt tydligt hur de hintar om gruppsex där, vilket ju var rätt inne på sjuttiotalet. Dock kanske lite fel forum för att ta med en sådan hint i en julkalender, även om ungar inte förstår.

men varför är det fel egentligen? massa moraliserande. Är det ens fel att ungar har sex med varandra? kan ingenting om sånt här. Mina barn hade ej överlevt sin femårsdag utan hjälp från annat håll.


   
SvaraCitera

Punda:

Tror inte alls jag hade koll på sådant vid den åldern. vet ej var jag skulle fått denna ifrån. Minns tydligt att jag fick syn på nån porrscen rätt tidigt och att jag inte fattade alls vad som försegick men att min mor blev upprörd.

lite skillnad dock att ha någon slags vag koll på hur barn blir till och att titta på porr, men nevermind.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Punda:

men varför är det fel egentligen? massa moraliserande. Är det ens fel att ungar har sex med varandra? kan ingenting om sånt här. Mina barn hade ej överlevt sin femårsdag utan hjälp från annat håll.

här är det ju vuxna som visar ngt som sker mellan vuxna, ej ngt som nyfikna barn gör när de petar på varandra i kuddrummet på fritids.
hurdå överlevt? vad har det med detta att göra?


   
SvaraCitera

mens: här är det ju vuxna som visar ngt som sker mellan vuxna, ej ngt som nyfikna barn gör när de petar på varandra i kuddrummet på fritids.

barn vill väl också vara vuxna å göra vuxna saker tänker jag

mens: hurdå överlevt? vad har det med detta att göra?

Inget alls. uttrycker bara min skräck för barnuppfostran.


   
SvaraCitera