Aviseringar
Rensa alla

Sexleksak


Ämnesstartare

Har beställt en sexleksak från lustgruvan.se. Det står på hemsidan att de levereras i standard bruna och diskreta kartonger med endast avsändare etc.

Jag undrar om jag kommer ha några problem med att hämta ut den? Beställde med postförskott. Man måste ju visa upp leg och så då man hämtar paketet, men kommer jag få hämta upp det? Är bara 16 år gammal. Vill liksom helst inte säga till morsan eller farsan att hämta upp den, skulle vara lite pinsamt.

Har ni själva beställt sexleksaker från internet någon gång? Hur gick det för er när ni skulle hämta ut dom?


   
Citera
Ämnesetiketter

snabbdullah:

Vill liksom helst inte säga till morsan eller farsan att hämta upp den, skulle vara lite pinsamt.

Hehehe! Det hade varit underhållning på hög nivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

multuspollex:

Hehehe! Det hade varit underhållning på hög nivå.

Det har du absolut helt rätt i.


   
SvaraCitera

Men förlåt, här sitter jag och matar trollen. Så klumpigt av mej[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

multuspollex:

Men förlåt, här sitter jag och matar trollen. Så klumpigt av mej[blush]

Det är lugnt.


   
SvaraCitera

Snabbdullah var faktiskt ett awesome nick. Jag tror inte det behöver vara problem, även om du betalat med postförskott och päronen hämtar ut.

Du kommer få en lapp hem där det står "kom och hämta paket!". Den kommer med posten. Så mor din kommer nog se den...

Till framtiden: skaffa Visa ung/motsvarande och betala med e-kort.


   
SvaraCitera

standby:

Till framtiden: skaffa Visa ung/motsvarande och betala med e-kort.

Du tänker på barbara-dockan, eller?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Snabbdullah var faktiskt ett awesome nick.

Men oj, så snällt av dig att säga det! Man tackar och bockar.

standby:

Jag tror inte det behöver vara problem, även om du betalat med postförskott och päronen hämtar ut.

Jag läste någonstans att det gäller 18 år för all internethandel, allt från datorspel till lädervästar. Jag har tidigare beställt hem diverse saker på postförskott och hämtat ut det hos min lokala Ica-butik utan problem. Det borde väl vara samma denna gången då? Det står som sagt ingenstans på paketet att det är en sexleksak eller liknande.

standby:

Du kommer få en lapp hem där det står "kom och hämta paket!". Den kommer med posten. Så mor din kommer nog se den...

Jag valde att få ett sms-avi. Det brukar väl inte komma både brev och sms då, amirite?

standby:

Till framtiden: skaffa Visa ung/motsvarande och betala med e-kort.

Har ett Maestro-kort som man endast kan betala i butik med samt ta ut pengar ur bankautomat. Kan man ens ha ett sådant kort då man är under 18 år?


   
SvaraCitera

snabbdullah:

Jag har tidigare beställt hem diverse saker på postförskott och hämtat ut det hos min lokala Ica-butik utan problem. Det borde väl vara samma denna gången då? Det står som sagt ingenstans på paketet att det är en sexleksak eller liknande.

då är det väl inget att oroa sig för? Postförskott får alla handla för! 🙂

snabbdullah:

Har ett Maestro-kort som man endast kan betala i butik med samt ta ut pengar ur bankautomat. Kan man ens ha ett sådant kort då man är under 18 år?

mm... Kolla in på din banks hemsida vad som gäller. (du kommer nog behöva föräldrars medgivande på ett eller annat sätt, dock. Brukar vara så)


   
SvaraCitera

snabbdullah:

Jag har tidigare beställt hem diverse saker på postförskott och hämtat ut det hos min lokala Ica-butik utan problem. Det borde väl vara samma denna gången då? Det står som sagt ingenstans på paketet att det är en sexleksak eller liknande.

Dåså, inga problem 😉 Knappast att de öppnar lådan o kollar ifall det är en sexleksak eller inte xD "Man får icke köpa sexleksaker om man inte är 18.... Spring nu och hämta mamma" XD


   
SvaraCitera

anledningen till att du skall visa id är för att posten skall veta att det är mottagaren som hämtar paketet och ingen annan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stickar_ensam:

Dåså, inga problem 😉 Knappast att de öppnar lådan o kollar ifall det är en sexleksak eller inte xD "Man får icke köpa sexleksaker om man inte är 18.... Spring nu och hämta mamma" XD

OF 5:

anledningen till att du skall visa id är för att posten skall veta att det är mottagaren som hämtar paketet och ingen annan

Funderade mest på om det är någon 18+ märkning eller liknande på paketet, just för att det är en sexleksak. Därför jag skulle vilja höra hur det var för andra som också köpt sexleksaker över internet.


   
SvaraCitera

snabbdullah:

. Därför jag skulle vilja höra hur det var för andra som också köpt sexleksaker över internet.

Smidigt som fan. Får ett sms-avi, tar en promenix till affären, uppger det som står i smset (löp-nr pinkod), får paket, traskar hem. Action!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det fungerade faktiskt utan problem. Lösfittan sög dock.


   
SvaraCitera

snabbdullah:

Det fungerade faktiskt utan problem. Lösfittan sög dock.

HAHA stackare, tänkte dock precis fråga dig hur det gick :p


   
SvaraCitera