Aviseringar
Rensa alla

Sexmissbruk eller vad?


Ämnesstartare

Har lite problem eller vad man ska säga.. Jag vet inte riktigt varför jag gör som jag gör..

Jag har sen några månader tillbaka börjat bete mig väldigt konstigt. Jag dricker mig full för att sen åka och ha sex med flera killar samtidigt, ibland flera gånger i veckan också... Träffar ju killar på andra sätt också. Ryktet har spridit sig och många (mest killar) känner till vem jag är. Jag anses vara en av de lättaste tjejerna i stan. Jag har legat med ca 40 st på bara några månader, och till och med sålt mig två gånger. Planerar att göra det mer nu i fortsättningen. Det känns som att jag inte bryr mig om vad folk tycker om mig. Fast egentligen vet jag att jag gör det.

Varför gör jag som jag gör? Är det bara bekräftelse det handlar om? Eller kanske ett sätt att glömma saker jag mår dåligt över? Kanske båda.. Det känns iaf som att allt bara blir värre. Är det nåt slags missbruk jag har? Jag får dåligt samvete när jag tänker på vad min familj skulle tycka om de fick veta, men mår inte så dåligt av det själv.. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Har dålig självkänsla.


   
Citera
Lounge

Carrexiz:

Är det bara bekräftelse det handlar om? Eller kanske ett sätt att glömma saker jag mår dåligt över?

tror dä

gå och prata med någon tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter verkligen som du borde söka hjälp av ngt slag [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

gå och prata med någon tycker jag

Känns inte som att det skulle hjälpa att bara prata..

galenskap:

låter verkligen som du borde söka hjälp av ngt slag

Hjälp hur då? Tror inte nån annan kan göra nåt åt det här än jag själv.. eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Hjälp hur då? Tror inte nån annan kan göra nåt åt det här än jag själv.. eller?

psykologer and stuff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du uttrycker bara dig själv, ingen fara, kör hårt


   
SvaraCitera
Lounge

Carrexiz:

Känns inte som att det skulle hjälpa att bara prata..

hur ska du annars kunna få nys/hjälp om ditt problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

hur ska du annars kunna få nys/hjälp om ditt problem

Måste det va ett problem då? Måste jag göra nåt åt det? Det är väl upp till mig själv iof..

Monty Cantsin:

Du uttrycker bara dig själv, ingen fara, kör hårt

Haha okey..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Måste det va ett problem då? Måste jag göra nåt åt det? Det är väl upp till mig själv iof..

det kan vara svårt att ta reda på själv. gå till en psykolog och förklara hur situationen ser ut och sedan kan hen hjälpa dig försöka reda ut om det är något du mår dåligt av eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herre gud du är ju bara 18... det är otroligt hemskt och gör mig nästan gråtfärdig samt spyfärdig ;__;


   
SvaraCitera
Lounge

Carrexiz:

Måste det va ett problem då? Måste jag göra nåt åt det? Det är väl upp till mig själv iof..

men alltså du snackade ju om bakomliggande faktorer dvs att du mår dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

det kan vara svårt att ta reda på själv. gå till en psykolog och förklara hur situationen ser ut och sedan kan hen hjälpa dig försöka reda ut om det är något du mår dåligt av eller inte.

Orkar inte med psykologer. Tror inte det skulle göra nån skillnad heller.

Jack.O:

herre gud du är ju bara 18... det är otroligt hemskt och gör mig nästan gråtfärdig samt spyfärdig ;__;

Tycker det vore värre om jag vore äldre, ung och dum är ju en ursäkt liksom?


   
SvaraCitera
mynona

Carrexiz:

Det känns som att jag inte bryr mig om vad folk tycker om mig. Fast egentligen vet jag att jag gör det.

Du söker i alla fall uppmärksamhet. Kanske vill du att någon ska ta itu med något du behöver hjälp med. Du vet säkert egentligen vad det är.

Carrexiz:

Varför gör jag som jag gör?

Dina gissningar är de bästa:

Carrexiz:

Är det bara bekräftelse det handlar om?

Carrexiz:

Eller kanske ett sätt att glömma saker jag mår dåligt över?

Carrexiz:

Har dålig självkänsla.

Men den här frågan:

Carrexiz:

Är det nåt slags missbruk jag har?

Verkar lätt att svara på. Ja, det verkar så.

Just detta att ligga runt behöver inte vara missbruk:

Om man gör det för att man faktiskt vill; för att man har en stor sexuell aptit; för att man njuter av att göra det; och om man är försiktig och planerar det så att det inte kan leda till dåliga konsekvenser för en själv; då är det inte missbruk.

Men så verkar det inte vara för dig. Du verkar nämligen inte göra det för sexets skull. Du verkar göra det av helt andra orsaker, som inte har med sex att göra egentligen. Du verkar göra det tvångsmässigt: ett missbruk karaktäriseras av att man inte kan bestämma när man ska göra det, utan gör det tvångsmässigt vare sig man har lust eller inte, och oavsett om det leder till dåliga konsekvenser eller inte.

Kort sagt: Om det inte hade varit missbruk, så skulle du ha gjort det för den sexuella njutningens skull. Du skulle bara ha gjort det när du hade lust med det, och du skulle inte struntat i självbevarelsedriften utan vidtagit försiktighetsåtgärder och sett till att komma på sätt att göra det "ostraffat".

Att du gör det trots att du egentligen inte har lust, och inte bryr dig om att vara försiktig, tyder på ett det är ett missbruk.

Om du verkligen gillar sexet, så bör du vara mer försiktig och se till att göra det i hemlighet på ett sätt som inte ger dig dåligt rykte [y]

Men om det här är ett missbruk bör du ta reda på vad det är för problem du egentligen försöker få uppmärksamhet för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle du klara av att inte göra det under en månads tid?


   
SvaraCitera
zent
 zent

Hur mycket kostar du?


   
SvaraCitera