Aviseringar
Rensa alla

sexobjekt


Ämnesstartare

ghostwriter:

Snarare fasansfullt. Tumme ned  Gick igenom en läkarundersökning för något år sedan där läkaren tryckte upp både fingrarna och en jävla sond i röven och sedan fyllde röven med någon kontrastvätska av något slag och jag höll på och dö av smärtan. Så jag kan inte fatta att det kan ge någon njutning av att få upp en kuk i röven... oavsett man eller kvinna?

Inte min grej heller...min kompis hade analsex med en tjej sen blev det bajsigt överallt? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Ja, det är inget för mig. Min kuk kommer aldrig att hamna i någon annans röv... tjej eller killes.  Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Då får man jobba på sin självkänsla istället

Bööööörg: + bättre än att inte vara någons sexobjekt överhuvudtaget

Det säger du för att du, som man, mer eller mindre har ett val. Vad grundar du din självkänsla på? Jo, konventioner, intersubjektiva idéer om vad hos en person som är värdefullt. Föreställ dig att du har producerat en strålande artikel, som du läser upp inför kunniga människor, dessa applåderar, men istället för att diskutera artikeln ifråga diskuterar de din rumpa, detta med bakgrund av att du från barnsben får lära dig att du, och alla som du, främst värdesätts utifrån utseende. Du uppskattar säkert att bli objektifierad på dansgolvet eller i sängkammaren, men knappast i en situation där din kropp inte riktigt är relevant, vilket du mer eller mindre slipper, men till skillnad från män är en kvinna just detta innan hon är en person, och hennes kropp föregår hennes prestation. I allmänhetens syn är en oattraktiv kvinna en ofullständig, eller rentav otjänlig kvinna. Det handlar inte om objektifiering eller inte, det handlar om likvärdighet könen emellan och rättigheten att dömas efter prestation och förmåga, snarare än utseende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Det säger du för att du, som man, mer eller mindre har ett val. Vad grundar du din självkänsla på? Jo, konventioner, intersubjektiva idéer om vad hos en person som är värdefullt. Föreställ dig att du har producerat en strålande artikel, som du läser upp inför kunniga människor, dessa applåderar, men istället för att diskutera artikeln ifråga diskuterar de din rumpa, detta med bakgrund av att du från barnsben får lära dig att du, och alla som du, främst värdesätts utifrån utseende. Du uppskattar säkert att bli objektifierad på dansgolvet eller i sängkammaren, men knappast i en situation där din kropp inte riktigt är relevant, vilket du mer eller mindre slipper, men till skillnad från män är en kvinna just detta innan hon är en person, och hennes kropp föregår hennes prestation. I allmänhetens syn är en oattraktiv kvinna en ofullständig, eller rentav otjänlig kvinna. Det handlar inte om objektifiering eller inte, det handlar om likvärdighet könen emellan och rättigheten att dömas efter prestation och förmåga, snarare än utseende.

Kul som kille att värderas efter status och inte ens personlighet? "Oj hög status kille han ska jag ligga med"

Kul även om man ej vill ligga med dem imo... fast kan säkert vara kefft om det bara är på det sättet.

Eller "han har mkt pengar han ska jag ligga med". Ok? Hellre omtyckt för en rumpa än pengar. Det händer inte i sverige kanske men har upplevt det utomlands. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Kul som kille att värderas efter status och inte ens personlighet? "Oj hög status kille han ska jag ligga med"

Inte över huvud taget relevant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag är intresserad av att ligga med personen: bra
om jag tycker personen är hemsk: dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte heller röven.

Nachac:

Inte över huvud taget relevan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade varit smickrande att vara ett sexobjekt, vänligen informera mig om jag är det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Inte heller röven.

Jo. Tråden, som jag antar att du lagt märke till, handlar om sexuell objektifiering, inte på vilka grunder folk ligger med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill hellre bli objektifierad pga min kropp än pga status

Nachac:

Jo. Tråden, som jag antar att du lagt märke till, handlar om sexuell objektifiering, inte på vilka grunder folk ligger med varandra.

vill hellre bli objektifierad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill självklart åtrås av folk jag själv åtrår men det är inte att bli sedd som ett objekt, känner jag. Vill ses för den jag är som person i första hand och sedan för det yttre i det andra. 
Det känns ganska kasst när man pratar med någon och hen ser en som ett par talande bröst el dyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Jag vill självklart åtrås av folk jag själv åtrår men det är inte att bli sedd som ett objekt, känner jag. Vill ses för den jag är som person i första hand och sedan för det yttre i det andra. 
Det känns ganska kasst när man pratar med någon och hen ser en som ett par talande bröst el dyl.

Tänk om personen är så tråkig och det enda intressanta den har är en snygg kropp. Man kan inte rå för att den andra inte har utvecklat en intressant personlighet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Vill hellre bli objektifierad pga min kropp än pga status

Du kan inte bli objektifierad utifrån status, status kräver ett subjekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du kan inte bli objektifierad utifrån status, status kräver ett subjekt.

Haha nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Haha nej.

Du vet att "nej" inte är ett argument.


   
SvaraCitera