Aviseringar
Rensa alla

Sexting har blivit en naturlig del av ungdomen


Ämnesstartare

Enligt amerikanska forskare har sexting (dvs. att skicka sex-sms, utmanande bilder och dylikt till varandra elektroniskt) blivit så pass vanligt att det numera ses som en del av att växa upp och ett naturligt steg mot att bli sexuellt aktiv. Tidigare har man trott att sexting varit förknippat med risksjukdomar, men undersökningen som gjorts med anonyma enkäter visar att det snarare är en helt vanlig företeelse bland ungdomar idag. 

Hur ser ni på den utvecklingen? Läskigt, spännande eller ointressant? Sextar ni själva? 


Den här tråden är taggad med taggen "Plusmoderering" vilket innebär att vi kommer att moderera hårdare i syfte att skapa trevliga trådar med givande diskussioner och debatter. Utöver våra allmänna regler innebär detta följande, Tagg för trådar där ni vill ha extra moderering.


   
Citera
Ämnesstartare

Zymba: Ja, jag har skickat både sex-sms och utmanande bilder.

ah, förr till pojkvänner. skulle nog kunna göra detsamma även nu vid 22 års ålder även om det var ett tag sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Ja, jag har skickat både sex-sms och utmanande bilder.

Rodnar

Obs. ej nakenbilder dock, men när stämningen blivit het så har man väl bjudit till lite va. Blink Åh gud blir så obekväm av att avslöja sånt här om mig själv! Gråter Men ja, sex-sms är ju standard om man varit i distansförhållande. Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Ja, jag har skickat både sex-sms och utmanande bilder.

Men ja, har väl aldrig känt att jag fått ut så mycket av det. Rätt boring.


   
SvaraCitera
Kudhos

Kan förstå att det har blivit vanligare. Tekniken leder åt det hållet. När jag var liten hade man FAMILJEDATOR. 

Nåväl. Har sextat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig skickat sms, men snabbmeddelanden och bilder via msn. 


   
SvaraCitera

Ja det har jag. Fast vettefan om jag skickat utmanande bilder, de har ju vart mer teasing typ. Beror la på vad som menas med "utmanande".


   
SvaraCitera
mynona

Det är en naturlig utveckling att utrycka sig sexuellt genom de kommunikationsmetoder som finns. Har aldrig skickat något bildbevis till någon, men ser gärna att sådant blir såpass vanligt och normerat att det inte längre går att utpressa någon genom att hota med att visa upp sådana bilder, som förekommer nu


   
SvaraCitera
time
 time

Zymba: Ja, jag har skickat både sex-sms och utmanande bilder.

Zymba: Åh gud blir så obekväm av att avslöja sånt här om mig själv! Gråter

...men ja. Det har varit lite hjälpsamt de gånger man inte kunnat träffas och såna saker! 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

egentligen inte så förvånande när alla ska vara "vuxna" typ när dom börjar mellanstadiet. sen är det ju bara naturligt att unga använder sig av den teknik som finns tillhands för det.


   
SvaraCitera

det var väl rätt standard när jag gick i högstadiet. typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja både och


   
SvaraCitera

Har ej skickat något, men där emot fått lite grejer ofrivilligt Tumme ned


   
SvaraCitera

Ja. Jag har aldrig ångrat heller, men det är inte så jag skickar till polaren bredvid.  Men från ett långsiktigt perspektiv så är det ju klart man funderar över saken.


   
SvaraCitera

Zymba: Nej, jag har aldrig sextat.


   
SvaraCitera