Aviseringar
Rensa alla

Sexualitet


Ämnesstartare

Är det någon som har tips på hur man ska komma ut till sin familj och sina allra närmaste vänner och till sist sin skola?

Det har tagit mig tre år att komma ut till mina nära vänner och jag har fortfarande de allra närmaste kvar.

Jag har funderat på att vänta tills jag är 16 eller 18 och eventuellt inte bor hemma eller åtminstone inte behöver mina föräldrars uppsyn. Det verkar enklare att inte vara så nära dem när man kommer ut, eller?

Jag mår väldigt dåligt eftersom det känns som om jag ljuger inför mina allra närmaste personer och de vet inte vem jag egentligen är, jag vill vara öppen om mig själv och om min sexualitet precis som jag är på internet men jag är rädd att alla ska döma mig för den jag är.


   
Citera
NEMI
 NEMI

gör som dom som kommer ut som heterosexuella... släpa hem en partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte, brukar inte låta min sexualitet definera mig 


   
SvaraCitera

FruLiten:
vet inte, brukar inte låta min sexualitet definera mig 


   
SvaraCitera

NEMI:
gör som dom som kommer ut som heterosexuella... släpa hem en partner.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
gör som dom som kommer ut som heterosexuella... släpa hem en partner.

Mamma skulle dö då tror jag... 😉


   
SvaraCitera

NEMI:
gör som dom som kommer ut som heterosexuella... släpa hem en partner.

haha , jo sant 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv känner jag inte att jag behöver komma ut. Jag gillar den jag gillar, jag orkar inte bli sorterad in i något fack av familj och vänner 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:
Själv känner jag inte att jag behöver komma ut. Jag gillar den jag gillar, jag orkar inte bli sorterad in i något fack av familj och vänner 

Men jag tycker att det är rätt att de vet eftersom man är så nära dem. Om de får reda på det från nåt annat och inte igenom mig så kommer det vara jobbigt. De har rätten att få veta tycker jag. 
Lite awkward om jag bara klampar in med en tjej och presenterar henne som min flickvän ju... Eller om de får reda på att jag har varit i ett förhållande med en tjej i flera år utan att de har vetat om det. Mamma och pappa vill ju säkert ha barnbarn nån gång också så de måste få veta eftersom jag kanske inte kommer att kunna ge dem det isf.


   
SvaraCitera
time
 time

SnowKin: Mamma och pappa vill ju säkert ha barnbarn nån gång också så de måste få veta eftersom jag kanske inte kommer att kunna ge dem det isf.

Men det är inte din mamma och pappa som ska vara gravida och uppfostra dina barn - det är ditt val. Skaffa barn kan du ju göra med en flickvän ändå, även om det kan vara lite krångligare, men om du inte ens är 16 än så är det väldigt länge tills du behöver fundera på just barnbiten.

Om det är viktigt för dig att berätta det för dem så tycker jag du ska göra det, rätt och slätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Men det är inte din mamma och pappa som ska vara gravida och uppfostra dina barn - det är ditt val. Skaffa barn kan du ju göra med en flickvän ändå, även om det kan vara lite krångligare, men om du inte ens är 16 än så är det väldigt länge tills du behöver fundera på just barnbiten.

Om det är viktigt för dig att berätta det för dem så tycker jag du ska göra det, rätt och slätt. 

Ja, det har du ju rätt i... 
Jag vill verkligen berätta för dem men när jag är på väg att göra det så får jag en klump i halsen och kan inte få fram ett enda ord....


   
SvaraCitera
time
 time

SnowKin:

Ja, det har du ju rätt i... 
Jag vill verkligen berätta för dem men när jag är på väg att göra det så får jag en klump i halsen och kan inte få fram ett enda ord....

Är de såna som inte skulle acceptera homosexualitet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Är de såna som inte skulle acceptera homosexualitet?

Jo, de skulle nog inte ha något problem med det. Mamma har pratat med både mig och min syster om att hon inte tycker att det är fel och att om vi är det så är hon glada för oss men hon säger också att hon skulle bli väldigt förvånad. Pappa skulle nog inte bry sig tror om det tror jag. Men jag blir ändå så nervös när jag försöker få fram det att jag inte kan få fram ett enda sammanhängande ord... Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet ju helt säkert att jag gillar tjejer.


   
SvaraCitera
time
 time

SnowKin: Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet ju helt säkert att jag gillar tjejer.

Definierar du dig som lesbisk eller bi? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Definierar du dig som lesbisk eller bi? 

Det är det enda som jag är lite osäker på... Jag gillar tjejer mer, jag är mer attraherad av tjejer men jag har haft mina boy crushs här och där också.
Kan man säga att jag är bi men att jag dras mer till det lesbiska hållet?


   
SvaraCitera