Aviseringar
Rensa alla

Sexualitets problem


My dreams are her: darkside.se

Där kan du eventuellt hitta någon att pröva saker med.

Tipsar du om Darkside till en (med största sannolikhet) vanlig person som vill ha en kravlös sexuell kontakt med en annan tjej.


   
SvaraCitera

Vill bara säga att du inte ska behöva känna stress för att sätta dig i en kategori för någon annans skull än din egen. Man kan komma på sin sexualitet när man är 65, det gör inget, bara man är nöjd med den personen man är med för stunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Tipsar du om Darkside till en (med största sannolikhet) vanlig person som vill ha en kravlös sexuell kontakt med en annan tjej.

Haha tack, ja, jag är en vanlig person. Vad är det för fel på Darkside och vad finns det för alternativ? 


   
SvaraCitera

Mystery Sister: Haha, ja jag är en vanlig person. Vad är det för fel på Darkside och vad finns det för alternativ?

Det är inget fel på Darkside, men det riktar sig främst till människor som gillar bdsm, fetischism eller på annat vis avviker från sexuell norm. Söker du bara en likkönad sexualkontakt är det nog bättre med http://www.qruiser.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Det är inget fel på Darkside, men det riktar sig främst till människor som gillar bdsm, fetischism eller på annat vis avviker från sexuell norm. Söker du bara en likkönad sexualkontakt är det nog bättre med http://www.qruiser.com/

Okej, är ju inte direkt ute efter fetischism eller dylikt, så det är ju bra att veta. Finns det något enkelt sätt att hitta folk på den här sidan som är intresserad av samma sak som jag? Jag är bara nyfiken 😛


   
SvaraCitera

Jag tycker inte man behöver sätta en stämpel. Du tänder på det du tänder på. Ibland kan det bara vara fantasier också. 


   
SvaraCitera

Mystery Sister: Okej, är ju inte direkt ute efter fetischism eller dylikt, så det är ju bra att veta. Finns det något enkelt sätt att hitta folk på den här sidan som är intresserad av samma sak som jag? Jag är bara nyfiken 😛

Den här tråden känns väl som det mest effektiva, eller söka dig till andra trådar som behandlar liknande ämnen. Kontaktannonser, i synnerhet i sexuellt syfte, är dock inte tillåtet på sidan för att den inte ska bli överbelamrad av dylika.


   
SvaraCitera

Nachac: Källa på det?

Jag tycker att jag kan räkna mig själv som källa, bland annat, med tanke på att jag aldrig känt någon sexuell dragning till någon av manligt kön. Och att jag skulle vara ensam om att inte ha känt sexuell dragning till båda könen låter lika troligt som att en Gud existerar och har formen av en chipspåse.

Nachac: Det är väl inte alls orimligt att alla "i grund och botten" är bi, men på det ena eller andra viset genom sin uppväxt har fått den ena sidan undertryckt.

För det första låter det fruktansvärt långsökt, likt de religiösa fanatikerna som påstår att homosexuella blivit lurade och att de är hetero egentligen. Att påstå att alla utom dem som är bi blivit lurade är minst lika dumt, tycker jag.

http://en.wikipedia.org/wiki/Biology_and_sexual_orientation#Studies_of_brain_structure


   
SvaraCitera

Zodd: Jag tycker att jag kan räkna mig själv som källa, bland annat, med tanke på att jag aldrig känt någon sexuell dragning till någon av manligt kön.

Det kan du ju inte använda, med tanke på att poängen att denna attraktion i så fall skulle vara undertryckt.

Zodd: För det första låter det faktiskt fruktansvärt långsökt, likt de religiösa fanatikerna som påstår att homosexuella blivit lurade och att de är hetero egentligen. Att påstå att alla utom de som är bi blivit lurade är minst lika dumt, tycker jag.

Jag har inte sagt något om något lurendrejeri, påpekar bara att sexualitet är intrikat och att slå ned inlägget ifråga med endast en kommentar om att "så är det minsann inte" inte är tillbörligt. I synnerhet inte när det gäller något som är så allmänt vedertaget att det är uppenbart att talaren medvetet talar emot den allmänna opinionen.


   
SvaraCitera

Tror att man ibland kan fantisera om sitt egna kön utan att vara bisexuell, jag kan i alla fall fantisera om saker och ting som bara är fantasier, dvs ingenting jag gör irl =)


   
SvaraCitera

Nachac: Det kan du ju inte använda, med tanke på att poängen att denna attraktion i så fall skulle vara undertryckt.

Det kan man säga om allt som inte tycks existera då, "det är undertryckt".


   
SvaraCitera

Zodd: Det kan man säga om allt som inte tycks existera då, "det är undertryckt".

Det kan man, om det finns anledning att tro eller resonera kring det, vilket det finns här. Som sagt är det vanligt att man, exempelvis som heterosexuell blir tänd av traditionella sociala könsuttryck av det motsatta könet. Detta är ganska uppenbart inte biologi, vilket antyder att sexualitet har ganska många fler nivåer och aspekter än hormoner och variationer i hjärnan, som dessutom är plastisk.


   
SvaraCitera

Nachac: Detta är ganska uppenbart inte biologi

Och för mig är det ganska uppenbart att alla inte är bi. Men fortsätt resonera kring det du.


   
SvaraCitera

Mystery Sister: Är en 17 årig tjej som försöker klurra ut sin sexualietet( jag tror att jag är Bi) och jag vet att alla säger att man inte måste stämpla sig med en sexualitete när man är tonåring, men det skulle göra mitt liv mycket enklare. Har du några tips?! Skriv!!

hur ofta umgås du med killar?


   
SvaraCitera
mynona

Zodd: Och för mig är det ganska uppenbart att alla inte är bi. Men fortsätt resonera kring det du.

Tror du inte att sexualiteten till stor del är beroende av psyket? Sex kan användas för att utrycka sina känslor för någon annan. Ibland får man känslor för någon vars kroppsorgan ser annorlunda ut än de man annars brukar få känslor för. Tror du inte alla alla kan göra ett "undantag" i det fallet? 


   
SvaraCitera