Aviseringar
Rensa alla

Sexuell njutning överflödig


Ämnesstartare

Varför är det skönt att fortplanta sig? Det gör ju att människor vill idka samlag med andra, lockar. Om Gud nu var så emot det hade han ju inte behövt konstruera oss på det här viset. Det hade varit enklare för människor att hålla sig till sin partner.
Gud kan ju själv se hur fail det var. Inte många som klarar att hålla sig till sin partner (som har hittat Gud). Det är väl meningen att vi som inte ännu hittat Gud också borde följa dess reglerna? Och varför inte underlätta det då? eller rättare sagt, varför försvårade Gud det?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

För att urskilja vilka som är värdiga och vilka som han ska skicka till lucifer. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

För att urskilja vilka som är värdiga och vilka som han ska skicka till lucifer.

Vadå som en belöning? Men det kan ju verka negativt. "Hej, vi gifter oss så att vi får knulla". Då gifter man sig inte pga kärlek.
Det går ju inte heller att ha sex på något "fint" sätt. Vill verkligen Gud att människan ska behöva ligga och stöna så där groteskt och vulgärt för att kunna fortplanta sig? Makes no sense.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var väl något babbel om att människan ska vara förståndig nog att inse sina egna val. Att det ska vara enkelt att fortplanta sig men därefter inse själv att man ska hålla sig till en och samma.

Iof, är inte mormonerna gudstroende? Sist jag kollade så hade de fler än en fru var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Om Gud nu var så emot det hade han ju inte behövt konstruera oss på det här viset.

Gud är inte emot sex [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Det går ju inte heller att ha sex på något "fint" sätt.

Det gör det visst, och det tycker gud också. En gift man och kvinna som älskar varandra och har varsamt sex under täcket med släckt lampa utan att se varandras nakna kroppar endast i syfte att skaffa barn. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Gud är inte emot sex

Bara om det sker mellan samkönade. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Varför är det skönt att fortplanta sig?

Om det vore så väl ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Om det vore så väl ...

Du tycker inte det?

Tickstart:

Dödsgudens retarderade tvillingbror?

elinc:

Antagligen

Har jag sagt att jag ens tror på Gud? Tards xD

LightInDarkness:

Gud är inte emot sex

Du menar att Gud tycker att man ska knulla även när man inte ska fortplanta sig?

Edward Cullen:

Det går ju inte heller att ha sex på något "fint" sätt. Vill verkligen Gud att människan ska behöva ligga och stöna så där groteskt och vulgärt för att kunna fortplanta sig?

Edward Cullen:

Gud kan ju själv se hur fail det var. Inte många som klarar att hålla sig till sin partner (som har hittat Gud).

Pga att det är skönt.

svartarosen:

Det gör det visst, och det tycker gud också. En gift man och kvinna som älskar varandra och har varsamt sex under täcket med släckt lampa utan att se varandras nakna kroppar endast i syfte att skaffa barn.

Ah men i utvandrarna vill ju Karl Oskar knulla "för att knulla". Kristina vill inte bli gravid igen och så är det nog med de flesta. De kristna människorna ligger där under täcket och suktar. Så det var ju dumt av Gud att göra det till en så lockande grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Du tycker inte det?

Nej, det blir aldrig skönt för mig av någon hittills oförklarlig anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Har jag sagt det eller?

Du indikerade det, fjortis

Fagerjärn:

Nej, det blir aldrig skönt för mig av någon hittills oförklarlig anledning.

Ajaj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Du menar att Gud tycker att man ska knulla även när man inte ska fortplanta sig?

eh ja.. sex är ju inte enbart till för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

eh ja.. sex är ju inte enbart till för det

Läs igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Läs igen

sex är inte enbart till för att fortplanta sig sa jag ju [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle vi börjat knulla om vi inte njöt av det? [rolleyes]


   
SvaraCitera