Aviseringar
Rensa alla

Sexuell njutning överflödig


Ämnesstartare

Oväntad:

Varför skulle vi börjat knulla om vi inte njöt av det?

För att få fortplanta oss

elinc:

Var enbart din tolkning.

Haha, skriv vad du menade med det då

elinc:

Och sluta kalla mig fjortis

fjortis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

elinc: Och sluta kalla mig fjortis
fjortis

ja, så lägger man av om någon säger det [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Jag menade att jag du antagligen var Dödsgudens retarderade tvillingbror.

Edward Cullen:

Har jag sagt att jag ens tror på Gud? Tards xD

elinc:

Otroligt jävla mogen..

Ja till skillnad från fjortisar

LightInDarkness:

ja, så lägger man av om någon säger det

Du som är mod kanske borde göra ditt jobb och ta bort OT inlägg istället [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

För att få fortplanta oss

Det var ju inte precis som att första människan insåg sambandet knulla -> få barn om du tror det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Det var ju inte precis som att första människan insåg sambandet knulla -> få barn om du tror det.

Men vi utgår ju från ett Gudsperspektiv nu. Gud hade kunnat skicka ner en instruktionsbok. Han kan göra vad som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Men vi utgår ju från ett Gudsperspektiv nu. Gud hade kunnat skicka ner en instruktionsbok. Han kan göra vad som helst.

kanske inte passade hans planer att människan skulle kunna läsa från början. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

kanske inte passade hans planer att människan skulle kunna läsa från början.

Han kunde satt in chip i huvudet? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Han kunde satt in chip i huvudet? [smile]

Chip fanns inte på den tiden [no-no]

Det är väl inte roligt att vara gud om man inte får plåga sina människor litet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Chip fanns inte på den tiden

Gud skapade ur ingenting?

Oväntad:

Det är väl inte roligt att vara gud om man inte får plåga sina människor litet.

Iofs... Men ändå. Snäll Gud? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Gud skapade ur ingenting?

[no-no]

Edward Cullen:

Iofs... Men ändå. Snäll Gud? [smile]

Man skulle ju kunna önska sig en snäll gud, men han vill uppenbarligen inte vara det. Han skulle kunna göra allting jättelätt för oss och göra det omöjligt för oss att synda. Hans anledning till att utsätta oss för frestelser är väl att kunna sålla ut dåliga människor så att dom inte besudlar hans rike.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Han skulle kunna göra allting jättelätt för oss och göra det omöjligt för oss att synda.

Ja, eller iaf underlätta.

Oväntad:

Hans anledning till att utsätta oss för frestelser är väl att kunna sålla ut dåliga människor så att dom inte besudlar hans rike.

Jaha, så att de inte får komma till himlen? Men det ligger heller ingen logik i att hans straffar vissa med homosexualitet. När man inte gjort något liksom -_-

Oväntad:

Man skulle ju kunna önska sig en snäll gud

Han ÄR ju kärlek wtf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Men det ligger heller ingen logik i att hans straffar vissa med homosexualitet. När man inte gjort något liksom -_-

Jag är iofs övertygad om att ifall det finns en gud så har hen ingenting emot homosexualitet eller utövandet av det.

Står det någonting i bibeln om varför man är/blir homosexuell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

gud

Gud

Oväntad:

Står det någonting i bibeln om varför man är/blir homosexuell?

Vet inte, men jag mejlade en katolsk präst och han sa något i stil med att det var en prövning.

Oväntad:

Jag är iofs övertygad om att ifall det finns en gud så har hen ingenting emot homosexualitet eller utövandet av det.

Ja men nu talar vi inte om den Guden nu talar vi om de kristnas Gud och det finns bara en Gud!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Vet inte, men jag mejlade en katolsk präst och han sa något i stil med att det var en prövning.

Ja jag har också hört den varianten av just katoliker. Men jag undrar liksom om kristendomen har någon uppfattning om huruvida man födds som homo, blir det på grund av ens uppväxt, väljer att bli det eller om det beror på någonting annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja jag har också hört den varianten av just katoliker. Men jag undrar liksom om kristendomen har någon uppfattning om huruvida man födds som homo, blir det på grund av ens uppväxt, väljer att bli det eller om det beror på någonting annat.

En prövning från Gud helt enkelt? Alltså att man blir det.


   
SvaraCitera