Aviseringar
Rensa alla

Sexuella fetischer


Ämnesstartare

Är lite nyfiken på var dessa kommer från, upplys mig [smile]

Varför tänder en person på något och en annan på något helt annat? Varifrån härstammar BDSM? Varför är vissa pedofiler osv osv?

Om nu man bara magiskt föds med en sexualitet aka hetero/bi/homo, borde inte andra sexuella preferenser också vara medfödda?


   
Citera

hmm, intressant. jag tror det grundläggs i barndomen, som Freud sa? fast det är ju bara en teori :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

hmm, intressant. jag tror det grundläggs i barndomen, som Freud sa? fast det är ju bara en teori :S

jag gillar inte freud [mad] buu!! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

hmm, intressant. jag tror det grundläggs i barndomen, som Freud sa? fast det är ju bara en teori :S

Men om till exempel fetischer grundläggs i barndomen, borde det inte vara samma sak med sexuell läggning?


   
SvaraCitera

iosib:

jag gillar inte freud [mad] buu!! [mad]

fast det ligger nog ganska mycket i vad han säger, med tanke på att det är på hans teorier vår västerländska syn på den psykologiska människan bygger på. alltså den metoden psykologer använder sig av.

uuhhh känner att detta blev ett mycket dåligt inlägg [shake]


   
SvaraCitera

mjölk:

Men om till exempel fetischer grundläggs i barndomen, borde det inte vara samma sak med sexuell läggning?

joo det tro jag väl?


   
SvaraCitera

undra vad det är som avgör? eller vad det är som bidrar till detta i barndomen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

det är på hans teorier vår västerländska syn på den psykologiska människan bygger på. alltså den metoden psykologer använder sig av.

jojo, han lade grunden till den moderna psykologin, det måste man ge honom credit för, men

yesyesknark:

det ligger nog ganska mycket i vad han säger

håller jag inte med om. att alla våra handlingar skulle vara grundade i vår sexualitet ser jag bara som något en pervers gammal gubbe har kokat ihop. drömtydning sedan, humbug!


   
SvaraCitera

joo!!! det tror jag med! lånade en bok om sexualitet som han hade skrivit, och mycket där var ganska sjukt :SS eller MYCKET sjukt.


   
SvaraCitera

alla har ju olika smak det behöve ritne bara gälla sex utan över huvud taget, så ja jag tror det dels är medfött men att omgivningen formar en till att gilla vissa saker mer och andra mindre [wink]


   
SvaraCitera

iosib:

er jag inte med om. att alla våra handlingar skulle vara grundade i vår sexualitet ser jag bara som något en pervers gammal gubbe har kokat ihop. drömtydning sedan, humbug!

joo!!! det tror jag med! lånade en bok om sexualitet som han hade skrivit, och mycket där var ganska sjukt :SS eller MYCKET sjukt.


   
SvaraCitera

yesyesknark:

hmm, intressant. jag tror det grundläggs i barndomen, som Freud sa? fast det är ju bara en teori :S

Bara en teori?... Teori är det högsta möjliga beviset.

Fetischer skapas av en kombination av gener och uppväxt. Precis som sexuell identitet.

Förövrigt är freud en ultraflummig galning som det inte är rimligt att lyssna på. Det är en gåta varför några människor alls trodde på det han påstod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har en fetish för mumintäcken, och freud hade väl på något sätt kopplat det till att jag vill ligga med muminmamman. mer än så är svårt att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

jag har en fetish för mumintäcken, och freud hade väl på något sätt kopplat det till att jag vill ligga med muminmamman. mer än så är svårt att säga.

[love]


   
SvaraCitera

k1337oris:

Bara en teori?.

Jaa det är bara en teori. Det finns antagligen fler som har sitt svar på hur man får sina sexuella fetischer mm. Freud har en och det var vad jag sa.

k1337oris:

Fetischer skapas av en kombination av gener och uppväxt. Precis som sexuell identitet.
Förövrigt är freud en ultraflummig galning som det inte är rimligt att lyssna på. Det är en gåta varför några människor alls trodde på det han påstod.

Jag vet inte alls så noga vad Freud sa om detta men han menade väl att det grundläggs i barndomen?? och det var vad du sa också?? så du lyssnar ju mee på honom ju :PP eller?


   
SvaraCitera