Aviseringar
Rensa alla

Sexuella trakasserier


Ämnesstartare

Hej!
Det här här ett obehagligt ämne men jag känner att det kan vara viktigt att ta upp här på um. Jag kommer självklart inte att propsa på att någon redovisar vad hen röstat på och jag hoppas att ingen annan gör det heller. 


   
Citera
Ämnesstartare

isola: Kille: Ja. Samt blivit våldtagen. 1 s

Beroende på hur man definierar våldtäkt... har inte blivit fasthållen och rövknullad. Både en man och en kvinna har gjort detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja samt blivit våldtagen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak:

Beroende på hur man definierar våldtäkt... har inte blivit fasthållen och rövknullad. Både en man och en kvinna har gjort detta.

hur definierar du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: hur definierar du det?

vet inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak:

vet inte 

du skriver "man". utgår du från andras uppfattning eller din egen?


   
SvaraCitera
Exner

ja                           


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak: Beroende på hur man definierar våldtäkt...

Att någon utan hänsyn till dina känslor ligger med dig. Skulle jag säga. Folk kan ju sedan säga att det inte var våldtäkt om personen inte sade ifrån men man märker ju rätt fort om personen är pepp eller inte. T ex folk som säger att den hen haft sex med legat som en död fisk och inte visat sig ett dugg intresserad, men ändå inte sagt nej, skulle jag säga begått ett övergrepp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det har jag, ett upprepat antal gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Att någon utan hänsyn till dina känslor ligger med dig. Skulle jag säga. Folk kan ju sedan säga att det inte var våldtäkt om personen inte sade ifrån men man märker ju rätt fort om personen är pepp eller inte. T ex folk som säger att den hen haft sex med legat som en död fisk och inte visat sig ett dugg intresserad, men ändå inte sagt nej, skulle jag säga begått ett övergrepp.

så det är inte upp till var och en att definiera? har legat som en död fisk x antal ggr men velat ändå 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: du skriver "man". utgår du från andras uppfattning eller din egen?

utgår från vad som kan rymmas inom begreppet

isola: Att någon utan hänsyn till dina känslor ligger med dig. Skulle jag säga. Folk kan ju sedan säga att det inte var våldtäkt om personen inte sade ifrån men man märker ju rätt fort om personen är pepp eller inte. T ex folk som säger att den hen haft sex med legat som en död fisk och inte visat sig ett dugg intresserad, men ändå inte sagt nej, skulle jag säga begått ett övergrepp.

vad innebär ligga? penetreringssex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

så det är inte upp till var och en att definiera? har legat som en död fisk x antal ggr men velat ändå 

Det är ju inte upp till den du ligger med att avgöra. Ligger du som en död fisk och inte verkar speciellt pepp övht så är det ju inte okej att ha sex med dig utan att först ha försäkrat sig om att du verkligen vill ha sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är ju inte upp till den du ligger med att avgöra. 

nej det var ju inte det jag skrev heller, tvärtom, är det inte upp till mig att avgöra det om jag skulle ligga som en död fisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak:

utgår från vad som kan rymmas inom begreppet

vad innebär ligga? penetreringssex?

nä det kan väl vara annat också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: nä det kan väl vara annat också

mm


   
SvaraCitera