Aviseringar
Rensa alla

Sexuella trakasserier?


Ämnesstartare

hej. Jag klippte mig igår och jag känner mig förnedrad. Tror det kan vara sexuella trakasserier. Klippte mig hos en manlig frisör som stötte på mig väldigt mycket tyckte jag, pratade om hur han hade reagerat om det låg sex nakna snygga tjejer i hans säng, och hur han pratar sex med sina syskon. Han masserade mina öron och huvud väldigt sensuellt och upprepade flera gånger vilken härlig personlighet jag hade och att jag var en schysst typ typ och att hela min personlighet var snygg osv. Är detta sexuella trakasserier? Jag känner mig väldigt illa till mods och mitt hår blev inte alls bra. Vad borde jag göra?


   
Citera

andiewho:

Han masserade mina öron

[bigsmile] Vilken äcklig.


   
SvaraCitera

uäck. Skulle bli äcklad ..


   
SvaraCitera

andiewho:

Vad borde jag göra?

Vad vill du göra? Anmäla?


   
SvaraCitera

Ingenting? Sa du inte till honom då så behöver du inte göra någonting nu.


   
SvaraCitera

Det har hänt mig också, manlig frisör. [shake]


   
SvaraCitera

du kan inget göra


   
SvaraCitera

Angelize:

Sa du inte till honom då så behöver du inte göra någonting nu.

Klart att hon kan göra en anmälan ändå[confused]


   
SvaraCitera

isola:

Klart att hon kan göra en anmälan ändå[confused]

Vad ska hon säga? Att han masserade hennes huvud på ett "sensuellt" sätt? Han kan blåneka det där totalt, och att han pratade gott om henne kan man inte anmäla. Frisörer pratar med kunden och det kommer han skylla på så anmälan kommer gå åt pipsvängen. Hon får väl ta det här som en erfarenhet och säga till pervot på plats nästa gång istället för att komma på det när hon gått därifrån.


   
SvaraCitera

Tönt


   
SvaraCitera
Åtta

Men för guds skull... Det är inte sexuella trakasserier. I lagens mening kanske det är det, men om någon polisanmäler för någonting så förbannat fjantigt som att de blev masserade på öronen när de klippte sig så skulle de få ett rejält gäng batongslag. Det räcker väl för helvete att säga till frisören att ge fan i att stöta på en?


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska anmäla! Om du tog illa upp så kan ingen ta det ifrån dig. Anmäl, anmäl, anmäl!


   
SvaraCitera

Angelize:

Vad ska hon säga? Att han masserade hennes huvud på ett "sensuellt" sätt? Han kan blåneka det där totalt

De flesta nekar om det inte finns några vittnen.,
Det är då polisens & åklagares sak att avgöra vem som har rätt.

Angelize:

och att han pratade gott om henne kan man inte anmäla.

att han pratade om sex går att anmäla, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Frisörer pratar med kunden och det kommer han skylla på så anmälan kommer gå åt pipsvängen.

Jag menar han bokstavligen satt och pratade om hur han upplevde att prata om sex med sina syskon. Jag vet inte... kändes bara obehagligt och läskigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

guess what: skit samma... jag orkar inte göra någonting åt detta.


   
SvaraCitera