Aviseringar
Rensa alla

Sexuellt ofredande?


S3ON:
tkr dt låter som ett försök till ett vanligt ligg 

han har inte känslan för det ba 🙁

ett vanligt ligg är att man tvingar ngn?


   
SvaraCitera

amsi:

ett vanligt ligg är att man tvingar ngn?

han har nog en annan uppfattning om hur det hela ska gå till, sett för mkt på film lr ngt. 


   
SvaraCitera

S3ON:

han har nog en annan uppfattning om hur det hela ska gå till, sett för mkt på film lr ngt. 

du tycker att våldtäkt är okej? man saknar inte grundläggande respekt för människor för att man inte är sexuellt erfaren


   
SvaraCitera

S3ON:

han har nog en annan uppfattning om hur det hela ska gå till, sett för mkt på film lr ngt. 

Snälla, försök inte ens försvara hans beteende, det gör det hela så mycket värre och visar tydligt hur sjukt vårat samhälle faktiskt är.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Snälla, försök inte ens försvara hans beteende, det gör det hela så mycket värre och visar tydligt hur sjukt vårat samhälle faktiskt är.

är inget nytt att s3on har uppenbart skeva åsikter om sådant här  


   
SvaraCitera

amsi: du tycker att våldtäkt är okej?

självklart? TardigTardig

amsi: man saknar inte grundläggande respekt för människor för att man inte är sexuellt erfaren

 behöver väl inte handla om bristande respekt, åh jag vet inte. fick en magkänsla ba.   


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Snälla, försök inte ens försvara hans beteende, det gör det hela så mycket värre och visar tydligt hur sjukt vårat samhälle faktiskt är.

men sluta 🙁 jag försvarar ingen 


   
SvaraCitera

S3ON:

självklart? TardigTardig

 behöver väl inte handla om bristande respekt, åh jag vet inte. fick en magkänsla ba.   

du tycker inte att man är respektlös när man försöker ha sex med någon som inte vill?


   
SvaraCitera

S3ON:

men sluta 🙁 jag försvarar ingen 

Det är så det framstår 🙁


   
SvaraCitera
mynona

Honduvett: Tillslut så bad han mig att åka bakom honom, så jag satte mig bakom honom och vi drog därifrån. Jag frågade flera gånger var vi skulle men han sa bara "Jag vill inte vara med dom så vi drar ifrån dom". 
När vi var ensamma så började han ta på mig och försöka klä av mig, och när jag försökte ställa mig upp så drog han ner mig i hans knä igen. Jag sa till honom ordentligt och sa att jag skulle berätta för mina föräldrar om han fortsatte, han blev rädd och åkte därifrån. Och där satt jag i skogen helt ensam och visste inte var jag skulle ta vägen.

Jag hade betraktat det som ett våldtäktsförsök om någon förde mig till en avskild plats och där försökte dra av mig kläderna trots att jag visade att jag inte ville. Alla har förstås rätt att göra ett närmande, men det borde ha räckt med ett nej för att det ska upphöra. Men du har ingen skyldighet att betrakta det från någon annans definition, bestäm själv hur du känner inför det och därmed vad du vill göra. 

Honduvett: Borde jag anmäla det?

Om du känner att du orkar med formaliteterna. Det är bra för samhället att sända en signal om vad som inte är ett acceptabelt beteende, men det finns inget "borde". Gör vad som känns rätt och var medveten om att det allt omkring det kan kännas jobbigt och att det kanske inte leder till något mer än en formell anmälan, men det kanske räcker. Känn efter bara.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Det är så det framstår 🙁

det underlättar att försöka sätta mig in i hans roll för att förstå hur han tänker och på så vis arbeta fram teorier lr ngtttt


   
SvaraCitera

amsi: du tycker inte att man är respektlös när man försöker ha sex med någon som inte vill?

jo. fast i detta fallet kan jag inte avgöra om han försökte tillräckligt mkt. TS nämnde enbart att hon sade till honom en gång, och det var då han stack där ifrån. 


   
SvaraCitera

S3ON:

jo. fast i detta fallet kan jag inte avgöra om han försökte tillräckligt mkt. TS nämnde enbart att hon sade till honom en gång, och det var då han stack där ifrån. 

det räcker med ett nej. vill man inte så vill man inte, och visar ngn någon slags motvilja lägger man av. nu är du inte han+du spär på rollen att män inte kan tänka längre än med kuken+att ett nej inte är ett nej


   
SvaraCitera

amsi: det räcker med ett nej.

ja

amsi: visar ngn någon slags motvilja lägger man av.

ja, det hör väl till vanligheterna iaf.

amsi: nu är du inte han+du spär på rollen att män inte kan tänka längre än med kuken+att ett nej inte är ett nej

Ett nej är ett nej, självklart. Just sayin, på film är det ju inte ovanligt att kvinnor spelar svåra, och att män är kraftigt på liksom, kanske killen i fråga tolkade situationen som sådan. Och nej, det gör ju inte det hela okej, jag har inte skrivit att han gjorde rätt heller. Icke! 


   
SvaraCitera

S3ON:

ja

ja, det hör väl till vanligheterna iaf.
Ett nej är ett nej, självklart. Just sayin, på film är det ju inte ovanligt att kvinnor spelar svåra, och att män är kraftigt på liksom, kanske killen i fråga tolkade situationen som sådan. Och nej, det gör ju inte det hela okej, jag har inte skrivit att han gjorde rätt heller. Icke! 

på film kan kan bli grön och stark när man blir arg också 

lägg av bara 


   
SvaraCitera