Aviseringar
Rensa alla

Sexuellt Utnyttjad Av Brorsan.


Ämnesstartare

När jag var 6 år så hände något som jag fortfarande har starka minnen av.
Min store brorsa som då var 15 år Utnyttjade mig sexuellt i utbyte mot saker.
Jag var för liten för att faktiskt förstå vad som höll på att hända, han sa att ''om du låter mig visa en sak på dig så får du alla chokladbollar i kylen'', jag visste inte vad han skulle visa men såklart gick jag med på det, liten och förstod inte mycket. Så han gjorde massa saker där nere på mig bla. saker som gjorde ont. Han sa också att om jag sa till mamma så skulle han berätta min hemligaste hemlis.
Nu är det 10 år sen det hände och jag tänker fortfarande på det. Min brorsa tror att jag var för liten för att komma ihåg, men det är det ända jag ser när jag kollar på honom. För någon vecka sedan snackade jag med min syster om det som är 2 år äldre. Tog mig 10 år men när jag äntligen sa det så berättade hon att han hade gjort samma med henne när hon var mindre, men hon hade inte sagt något för hon tänker inte på det längre och hon bryr sig inte så mycket längre om det, och hon och han har världens bästa relation trots det som hände. Är det något fel på mig som ältat det i 10 år, överdriver jag..?


   
Citera
leiz
 leiz

Det är inget fel på dig som ältar det, du överdriver absolut inte. Det är din brorsa for christ sake, och att han gjort så mot både dig och din syster är oacceptabelt. Förstår inte hur du kan se på honom.
Tycker du ska berätta för dina föräldrar.


   
SvaraCitera

Låter ju mysigt... NOT!


   
SvaraCitera

Du borde berätta för dina föräldrar och för polisen om det. Tänk om han i nuläget gör detta mot andra småflickor?


   
SvaraCitera

Ledsen

han var ju dessutom gammal, hade väl varit annorlunda om han kanske själv var 7-9 år eller nåt sånt. vet inte riktigt vad man ska göra, kanske prata med någon professionell om det? kram!


   
SvaraCitera

Det är så läskigt för jag sitter i exakt samma situation. Jag har dock inte berättat för någon jag känner, för att jag skäms. Om du vill prata så kan du skicka iväg ett meddelande. 


   
SvaraCitera

vilken va din hemligaste hemlis då


   
SvaraCitera

valkyr: Du borde berätta för dina föräldrar och för polisen om det. Tänk om han i nuläget gör detta mot andra småflickor?

Ingen mening med att ta det till polisen. Preskriptionsgränsen för våldtäkt är 10 år och detta borde inte ens falla under det.


   
SvaraCitera

sjöhest:
Det är så läskigt för jag sitter i exakt samma situation. Jag har dock inte berättat för någon jag känner, för att jag skäms. Om du vill prata så kan du skicka iväg ett meddelande. 

Du måste också berätta för någon så att du får stöd. Gärningsmännen kan dessutom utsätta andra för samma sak om de får gå fria.


   
SvaraCitera

valkyr:

Du måste också berätta för någon så att du får stöd. Gärningsmännen kan dessutom utsätta andra för samma sak om de får gå fria.

Jag behöver inget stöd, jag klarar mig. Men tack för omtanken. Jag tror inte att han är så som han var då, nu. Då var han liten och visste inte vad han tänkte med. 


   
SvaraCitera

sjöhest:

Jag behöver inget stöd, jag klarar mig. Men tack för omtanken. Jag tror inte att han är så som han var då, nu. Då var han liten och visste inte vad han tänkte med. 

hur liten var han? :ss


   
SvaraCitera

S3ON:

hur liten var han? :ss

14-15. 
Det är ganska längesen och på sån tid hinner man väl utvecklas. 


   
SvaraCitera

sjöhest: 14-15.
Det är ganska längesen och på sån tid hinner man väl utvecklas

Många serievåldtäktsmän/seriemördare börjar i den åldern.


   
SvaraCitera

sjöhest:

14-15. 
Det är ganska längesen och på sån tid hinner man väl utvecklas. 

hur ung var du? 


   
SvaraCitera

S3ON:

hur ung var du? 

8-9.


   
SvaraCitera