Aviseringar
Rensa alla

Shampo, balsam och inpackning.. hjälp 🙁


Ämnesstartare

Jag har funderat ganska mycket på att byta ut mitt head and showders (stavning?) shampo mot ett "frisörs-shampo" eller dyrare shampo, som sägs vara så mycket bättre. Man ska ju helst inte köpa "ica-shampo" eftersom det ofta är DET som skadar håret om något..

Finns här någon kunnig inom hår eller vet något riktigt bra dyrare shampo, balsam och inpackning? Ska man rådfråga frisören?

Tack för hjälp [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

strunta i schampo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa ett schampo till din hårtyp. Inte för att jag tror på något sånt där, men har du t.ex. torrt och envist hår så ska du köpa något för det..

Jag köpte tigi bed head. Fick både balsam och shampoo för 300 kronor eller något sånt där, tror jag. Räckte drygt 2 månader, och var jätte bra i början. Men verkade som att håret vande sig och slutade ta till sig, för det blev kaos till slut (så köp inte "big pack").

Annars så är sebastian light ett bra shampoo. Även Sassoon. Något billigare är typ Paul Mitchell eller vad han heter. Men framför allt TIGI


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

head and shoulders är ju nästan lika dåligt som fructis för håret.

Läs lite här så kanske du får lite idéer på grejer som är bra för håret. Dold text: Själv använder jag ett sistaschampo från apoteket, fett eller olja och ett balsam. Ibland. inget fel på mitt hår 🙂


   
SvaraCitera
Kaayi

tresemme (stavning? [confused]) är jättebra tycker jag.. man behöver inte använda så mkt, ~89kr för nästan en liter och jag iaf får fint hår av det [bigsmile] sen, lush har schampokakor som är ganska bra!


   
SvaraCitera

Du borde i alla fall aldrig mer använda head & shoulders, har läst massor om att den är väldigt skadlig för miljön och vattendjuren och att det ger mjäll. Tresemme var skit för mig och är inget riktigt frisörmärke, samma gäller Syoss och Frank Provost eller vad han heter. Riktiga frisörmärken säljs BARA i salong. Själv har jag testat märkena Goldwell och Tigi. Gillar Tigi bäst. Jag använder deras röda flaskor i deras serie för skadat hår. Om du vill spara pengar kan du först kolla på engelska sidor (UK) som lookfantastic.com för det är billigare än i Sverige men ändå nästan samma fraktkonstnad.

Du kan ju alltid fråga frisören och innan du köper googla lite på produkterna för att se om andra har varit nöjda. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Finns här någon kunnig inom hår eller vet något riktigt bra dyrare shampo, balsam och inpackning? Ska man rådfråga frisören?

Tack för hjälp [smile]

Använder själv Schwarzkopf Professional schampo, balsam o inpackning. Men snacka med din frisör så att de får rätt sort, ph osv för just ditt hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oishi:

Gillar Tigi bäst.

Åh vilken lättnad! Jag köpte nyss shampo och balsam hos min frisör som är från Tigi! De luktar sjukt gott i alla fall tycker jag. Inte använd så länge så kan inte säga om jag känner skillnad på håret. Men en sak jag lagt märke till är att efter jag tvättat med shampo känns håret riktigt sträft och rent. Hörde att ett riktigt bra shampo gör att håret känns sträft så det är väl bra iallfall! Hade tur för de hade kampanj så fick shampo&balsam för 200 kr egentligen skulle de kosta 400. (ca)

Tack för hjälpen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

strunta i schampo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

strunta i schampo

Jag är inte äcklig [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Jag är inte äcklig

Varför använder du schampo då? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Varför använder du schampo då? :s

Jag är en mänsklig människa. Du vet en människa behöver tvätta sig för att hålla sig fräsh. När man inte tvättat håret på några dagar så börjar det bli fettigt, det kan se lite oljigt ut. Inte så fräsht och verkligen inte fint eller härligt hår då. Det kan också lukta äckligt. Då ställer man sig i duschen och tar ett shampo. Då blöter man först håret sen så tar man och gnuggar i shampot så att håret blir rent och fräsht igen! [wink]

Haha älskar å retas [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

å ställer man sig i duschen och tar ett shampo

Sluta generalisera [no-no]

+ Schampo är dåligt och torkar ut din hårbotten och förstör [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Schampo är dåligt

haha jaja, slluta du med shampo om du så vill det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

haha jaja, slluta du med shampo om du så vill det 🙂

Jag har inte använt schampo på snart ett år [rolleyes]


   
SvaraCitera