Aviseringar
Rensa alla

SheerCover


Ämnesstartare

Någon som har/haft det sminket? Är det bra? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Har hört att burkarna är sjukt små så du tjänar mer på att köpa mineralsmink i affär, typ i.d. och vad det nu finns för dyra mineralsmink.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Har hört att burkarna är sjukt små

Enligt deras hemsida är burkarna på 4g och kostar ~200kr. Det är väldigt lite pulver för priset med tanke på att tex Cliniques mineralfoundation är på 16g och kostar 360kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, vad fulit av dom. Skippar nog det då, tack snälla för svaren!


   
SvaraCitera

Det är SKITBRA. Bästa jag haft och kommer aldrig köpa något annat. Köpte en sådan där väska först där man fick med massa redskap + smink. Den är verkligen prisvärd för man får en sådan bra grund med rätt redskap/primer. Sedan efteråt har jag köpt mer mineralpuderfoundation och concealer när det tagit slut. Rekommenderar verkligen.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Rekommenderar verkligen.

har du testat andra innan? Jag är inte nöjd med i.d, om jag är det minsta torr i huden så ser det äckligt ut 🙁


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

har du testat andra innan? Jag är inte nöjd med i.d, om jag är det minsta torr i huden så ser det äckligt ut 🙁

Nää, i mineralväg enbart isadoras. Som sög.. och så alla femtiotal huddödande foundations man körde på förr i tiden. Använder du ansiktskräm och primer innan du har på?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Använder du ansiktskräm och primer innan du har på?

bara ansiktskräm. Primer har jag aldrig använt. Är det värt det? Är alltid rädd att få mer acne när jag sätter nya saker på min hud eftersom den är sjukt känslig för krämer och skit.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

bara ansiktskräm. Primer har jag aldrig använt. Är det värt det? Är alltid rädd att få mer acne när jag sätter nya saker på min hud eftersom den är sjukt känslig för krämer och skit.

Jag tycker det blir fin lyster och foundationen sätter sig bra på det.. och håller längre. Aldrig har haft problem med att det ser ojämnt och kakigt ut.. Kanske är i.d. som är dåligt? Har haft acne med och har inte fått några problem med primer men huden är väll olika.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Har haft acne med och har inte fått några problem med primer men huden är väll olika.

tror min är extremt kräm-känslig. hittat typ en dagkräm jag kan ha på huden utan att få finnar. Alla billiga märken går bort iaf.

Lounge fact:

Aldrig har haft problem med att det ser ojämnt och kakigt ut.. Kanske är i.d. som är dåligt?

tror det, iaf på min hy. Dessutom tog hon jag köpte den av en alldeles för ljus nyans, så jag blir mycket blekare av den. Dåligt!
Ska testa någon annan när jag behöver en ny iaf. Tycker dessutom den täcker dåligt och om man ska få den att täcka blir det kaka på ansiktet.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

tror min är extremt kräm-känslig. hittat typ en dagkräm jag kan ha på huden utan att få finnar. Alla billiga märken går bort iaf.

aha vad drygt. har du fortfarande acne? eller har du haft och nu är den bara allmänt extremkänslig? käkar du några piller för det?

framtidstron är död:

Ska testa någon annan när jag behöver en ny iaf. Tycker dessutom den täcker dåligt och om man ska få den att täcka blir det kaka på ansiktet.

aha.. [sad] låter kasst. du vet vad min röst ligger på iaf [wink] men kanske finns annat bra..


   
SvaraCitera

Lounge fact:

ar du fortfarande acne? eller har du haft och nu är den bara allmänt extremkänslig? käkar du några piller för det?

Har fått ny omgång acne nu när jag slutat med p-piller, lär hålla i sig i något år vad jag har kunnat läsa mig till 🙁
Funderar på att gå till läkaren och få något utskrivet den här gången.

Lounge fact:

du vet vad min röst ligger på iaf

hur länge räcker en beställning sheer cover för dig?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Funderar på att gå till läkaren och få något utskrivet den här gången.

det låter bra, käkade tetralysal och blev helt av med min acne på några få månader

framtidstron är död:

hur länge räcker en beställning sheer cover för dig?

burkarna på 4 g och concealern på 5 g räcker minst ett halvår, primern har jag haft i typ 1 ½ år och den har fortfarande inte tagit slut


   
SvaraCitera

Lounge fact:

det låter bra, käkade tetralysal och blev helt av med min acne på några få månader

låter hoppfullt! Kom den inte tillbaka sen?

Lounge fact:

burkarna på 4 g och concealern på 5 g räcker minst ett halvår, primern har jag haft i typ 1 ½ år och den har fortfarande inte tagit slut

aah, det låter fint! Sminkar du dig varje dag i princip då? Lär hålla mer än ett år för mig isf.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

låter hoppfullt! Kom den inte tillbaka sen?

nää många skrev att det kommit tillbaka för dem men för mig äre helt borta, skitbra! varvade med finacea kräm också, vet inte hur pass stor inverkan det hade men tror det främst var pillrerna.

framtidstron är död:

aah, det låter fint! Sminkar du dig varje dag i princip då? Lär hålla mer än ett år för mig isf.

nää detta jag har nu lär räcka ett år med [crazy] men om man sminkar sig kanske 4-5 ggr vecka räcker det ett halvår.


   
SvaraCitera