Aviseringar
Rensa alla

Ship to Gaza


Ämnesstartare

Varför tillåter inte Israel det? Hur är det provocerande för Israel?
Förstår ej.


   
Citera
Ämnesstartare

Man kringår ju deras blockad mot och ockupation av Gaza.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir svårare att svälta ut Palestinier om man låter dem få supplies, daaah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ship to Gaza når Gazas territorialvatten på lördag.

På söndag visar vi vårt stöd för Ship to Gaza och för ett hävande av
blockaden mot Gazas befolkning!

Man ur huse - slut upp i tusental och stöd Ship to Gaza!

Mynttorget i Stockholm 12:00 på söndag den 30 maj. Eventuell avmarsch därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Man kringår ju deras blockad mot och ockupation av Gaza.

Jaha? De har ju fortfarande kontroll över området, den kommer fortfarande vara ockuperad liksom. [rolleyes]
Man ska ge dem nödvändigheter som mat, medicin och byggmaterial, inte vapen. Att förneka dem det fastän Palestinier lever under usla förhållanden- pga Israel- är väldigt provocerande. Vad spelar det för roll om man använder en hamn i Gaza eller en i Israel?

Dold text: edited stavfel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Mynttorget i Stockholm 12:00 på söndag den 30 maj. Eventuell avmarsch därifrån.

som om det skulle hjälpa.... nej tack jag har viktigare saker för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Man ska ge dem nödvändigheter som mat, medicin och byggmaterial, inte vapen. Att förneka dem det fastän Palestinier lever under usla förhållanden- pga Israel- är väldigt provocerande. Vad spelar det för roll om man använder en hamn i Gaza eller en i Israel?

Ja alltså, jag stödjer inte Israels agerande om du trodde det. Har vänner som driver Ship to Gaza's Malmö-avdelning. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

ockupation av Gaza.

Fick reda på att Gaza inte är occuperad av Israel?
Då kan de ju inte bestämma om vad som ska komma in eller inte till Gaza. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ship-to-gaza-stormad-tio-doda_4791205.svd

Det här förväntade jag mig faktiskt inte. Borde jag ha gjort det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Det här förväntade jag mig faktiskt inte. Borde jag ha gjort det?

Judesvin. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Det här förväntade jag mig faktiskt inte. Borde jag ha gjort det?

Oj, jävlar! Nej, att de bordades på internationellt vatten gör det hela ännu djärvare av Israel. Hoppas innerligt att sånt här får folk att vakna upp mer. Även om det inte ska behövas så bryr folk sig mer när västerlänningar drabbas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk kanske kan börja inse att Israel har ganska kraftiga fascistiska tendenser nu, till och med Carl Bildt verkar oroad ju :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Oj, jävlar! Nej, att de bordades på internationellt vatten gör det hela ännu djärvare av Israel. Hoppas innerligt att sånt här får folk att vakna upp mer. Även om det inte ska behövas så bryr folk sig mer när västerlänningar drabbas.

Förjävligt är det iaf. Får se hur det utvecklas.
Btw, vet du vilka "partipolitiskt oberoende organisationer" det var som biståndet skulle lämnas över till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som jag tycker är tragiskt är att så många är så puckade att de blint tror att aktivisterna var "fredliga" (ett tips, kolla upp den organisation som står bakom de turkiska aktivisterna som attackerade soldaterna). Hamas hade förberett deras pressmeddelande sedan långt innan denna händelse. Och svenskarna, som vanligt naiva, godtrogna och blåögda, sväljer hela betet som vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Och svenskarna, som vanligt naiva, godtrogna och blåögda, sväljer hela betet som vanligt.

Sch. Aktivisterna var tränade i ickevåld och få av de närvarande på båten hade någon aning om att det skulle bli våldsamt. Många media var närvarande och hårdbevakade händelserna, men få såg några tecken på att någon av passagerna agerat våldsamt.


   
SvaraCitera