Aviseringar
Rensa alla

Shit... -_-' Gymnasiesväljar grejs


Ämnesstartare

Jag är en kille från Örebro med 155 i meritpoäng (kämpar för mitt G i matte fortfarande) Jag har valt i första hand en skola så kallad "Tullängsskolan" datateknik. hoppas på att komma in med mina poäng :/. Men ja behöver dock fler saker och välja , ja har ingen anning, ni som även bor utanför örebro finns det något riktigt roligt gymnasium som ni kunde rekommendera?


   
Citera
Ämnesstartare

gymnasium/inriktning**


   
SvaraCitera

De kallade mig gymnasiesväljaren hela tiden också. Hehe. [cute]


   
SvaraCitera

kubanen:

kämpar för mitt G i matte

kubanen:

"Tullängsskolan" datateknik.

Hmm... Datateknik har väll ganska svår matte? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är (vad ja såg), bara fortsättning från högstadiets matte, ja har inte IG för ja är pissdålig, det handlar om att ja måste förbättra mej i vissa delar i matten.


   
SvaraCitera
Gifted

kubanen:

kämpar för mitt G i matte fortfarande

kubanen:

datateknik

Newsflash: Datalogi är bara kamouflerad matematik.


   
SvaraCitera

kubanen:

Jag har valt i första hand en skola så kallad "Tullängsskolan" datateknik. hoppas på att komma in med mina poäng :/. Men ja behöver dock fler saker och välja , ja har ingen anning

Tog mig en snabb titt på Örebro kommuns webbplats. Där listar de alla gymnasieskolor i kommunen. Eftersom du tycks vara intresserad av just någon form av datainriktning med tanke på ditt val så kollade jag efter just detta. Med risk för att jag kan ha missar någon så följande skolor (i bokstavsordning) i Örebro har något med data:
IT-Gymnasiet
John Bauergymnasiet
Rudbecksskolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack!, även har jag kollat IT-gymnasiumet & John Bauergymnasiumet.
problemet med IT, är att det är samvetenskap (riktigt svårt) för min del. och på John bauergymnasiumet finns knappt några tjejer ;P.


   
SvaraCitera

kubanen:

problemet med IT, är att det är samvetenskap (riktigt svårt) för min del. och på John bauergymnasiumet finns knappt några tjejer

Hur det ser ut med tjejer på John Bauer har jag ingen aning, men det är säkert som du skriver. Däremot har IT tre olika program enligt sin webbsida och bara ett av dem är sam så nått av de andra passar kanske bättre?
Det här tex, mycket data där (webbdesign, programmering, multimedia, lokala nätverk och massa annat):
http://www.it-gymnasiet.se/default.aspx?di=2936&refid=2273

Rudbecksskolan då? Den skrev du inget om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rudbecksskolan krävs det mycket poäng för att komma in på ;(.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera