Aviseringar
Rensa alla

Shit hur ska jag klara detta


Ämnesstartare

Hej var 3 månader sen jag blev lämad efter 3.5års förhållande. historia finns att läsa här btw.

Var på stan idag med min mor som är här på besök. Vi går längst gatan i stan och så ser jag 3st tjejer framför mig lite längre fram och tänker att hmm hon ser ju precis ut som mitt ex , och när vi kommer närmre så ser jag att det är mitt ex. känner hela kroppen skrika och ja får panik och kastar mig åt sidan. Hjärtat slår så hårt och snabbt.

Tror att hon inte såg mig men allt rasa när jag såg henne. Mår så dåligt nu och känner hur jag bara vill gräva ned mig.

var mer än 3 månader sen ja såg henne . tur var gick hon med några tjejer hade jag sätt henne med en kille hade väl hjärnan fått spel, men å andra sidan kan hon ju ha en kille bara att han inte var med på stan nu, men å andra sidan kanske man inte ska bry sig om det, jag förstår inte varför man lägger ned så mycke tid på att lista ut saker om henne nu.

Men de lilla som ja byggt upp rasa på 2 sek. vi bor i en liten stad och bor bara 5km ifrån varann så risken finns ju att man stötter på henne igen. Jag vet inte om jag kommer klara av detta. Är ifrån sthlm så jag funderar på att flytta hem igen för så fort ja går ut så är jag på helspänn att stötta på henne som jag gjorde nu.

Och om jag reagera såhär starkt genom att bara se henne bakifrån undra då hur det kommer bli att möta henne ansikte mot ansikte och verkligen se henne framifrån och möta hennes blick och se hennes vackra ansikte DET KOMMER bli en utmaning.

Behöva må såhär varje gång så kommer jag bli tokig. Hur fan ska man komma vidare varför kan inte allt vara som förut . FAN trodde inte de skulle vara såhär jobbigt att se henne.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ameh flytta da. Nu genast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klasbengt:

Ameh flytta da. Nu genast.

går inte pluggar =(


   
SvaraCitera

Stäng in dig på UM i sex månader. Det hjälper. Haru tur kommer det en till Um-träff där du kanske träffar en snygg skåning som får dig att glömma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

snygg skåning som får dig att glömma.

varför just en skåning? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Stäng in dig på UM i sex månader

va är UM för något


   
SvaraCitera

conny1985:

va är UM för något

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

conny1985:

varför just en skåning? 😛

De är bra på att hångla.

conny1985:

va är UM för något

Ungdomar. se
Eller Ungdomsmottagningen men jag menade ungdomar.se vid det här tillfället.


   
SvaraCitera

conny1985:

men å andra sidan kan hon ju ha en kille bara att han inte var med på stan nu

va, nä kan hon? trodde man var tvungen att alltid gå med sin tjej när hon skulle gå på stan[surprised][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

va, nä kan hon? trodde man var tvungen att alltid gå med sin tjej när hon skulle gå på stan

jag skriver inte här för att bli hånad


   
SvaraCitera

conny1985:

jag skriver inte här för att bli hånad

inte jag heller, därför som jag bara skriver smarta saker[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

conny1985:

5km ifrån varann så risken finns ju att man stötter på henne igen

Jag bor typ 500m från mitt ex och jag har inte sett henne sen vi gjorde slut för ett år sen, om man inte räknar med de gånger vi bestämt träff såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

conny1985:

Behöva må såhär varje gång så kommer jag bli tokig. Hur fan ska man komma vidare varför kan inte allt vara som förut

Alltså det är klart som fan att det är jobbigt att man helt plötsligt stöter på någon där det är slut nu men som varit så självklart i 3½år! Sånt går inte över på 2-3 månader. 3½ år är en lång tid, kan ta flera månader t.om ett år, om inte mer.

Jag har fortfarande lite issues kvar efter mitt ex som man varit tillsamamns i 2½ år med, men det är ca 3-4 år sedan. Trots att jag har en helt underbar kille i snart 4 år nu.

Så ja, alltså tiden läker sår, men inte alla sår. Jag tror nästan att du behöver stöta på dom här obehagliga upplevelserna för att kunna gå vidare. Men att jämt o ständigt fly och försöka "skydda" sig själv mot något man måste lära sig för att kunna gå vidare... det säger ju sitt. Okej, att man verkligen verkligen verkligen känner så i början är ju ingen som kan klandra dig, men du måste lära dig att ta det. Liksom, ska du flytta eller sticka så fort det tar slut mellan dig och nån tjej varje gång eller?

Vet att det inte är lätt. Men ibland så är det saker och ting något som alla går igenom och något du måste lära dig, ja lära dig att hantera det jobbiga för att kunna gå vidare.


   
SvaraCitera

känner precis samma sak om jag ser mitt ex 🙂


   
SvaraCitera

Du kommer fixa det!


   
SvaraCitera