Aviseringar
Rensa alla

Sill.


Ämnesstartare

Vad passar det till?

Vil äta burk sill pga omega3

(gillar inte kapslar o har ingen tro på dem heller, o tran är så muppigt o annan fisk är oftast så värmd att omega3 är borta)

Fast det är lite tråkigt att äta det till macka o jobbigt att koka potatis
Så undrar vad man kan äta tillsamman med sill för det är inte särskilt gott i sig själv


   
Citera
Ämnesstartare

Brännvin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ät det med ägg på mackan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som att man bara kan äta sill till potatis typ.

Kanske färska grönsaker? Svamp å grejer. Kan nog vara gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

intersill jag gör vad du vill om du ger mig en falafel till
mmm kanske falafel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Brännvin?

Får ta o prova. Dricka vinet o äta sillen? Inte så att man har en skål med brännvinet som sillebitarna simmar runt i o så glufsar i sig allt?

nubbie:

Känns som att man bara kan äta sill till potatis typ.

Kanske färska grönsaker? Svamp å grejer. Kan nog vara gott.

Aa sill o poteter med gräddfil o gräslök [love]
Men mh det kanske skulle va gott, eller åh kanske något sushi-aktigt men med sill istället

Hjärtlös:

inter jag gör vad du vill om du ger mig en falafel tillmmm kanske falafel

Gillar inte falafel vad jag minns [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Får ta o prova. Dricka vinet o äta sillen? Inte så att man har en skål med brännvinet som sillebitarna simmar runt i o så glufsar i sig allt?

Det beror på om man vill vara nyskapande eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det beror på om man vill vara nyskapande eller ej.

Oj som jag skrev så skulle sillebitarna glufsa i sig allt.. skumt det kanske är ett tecken att man ska äta sillen när den lever typ ha ett brännvinsakvarium o så fiska upp de sprattlande slemsakerna som en björn. Nu det skulle va nyskapande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Men mh det kanske skulle va gott, eller åh kanske något sushi-aktigt men med sill istället

Fast sill har ju en så pass speciell och stark smak, tror det blir svårt att få till det bra. Sill och ris känns fel att tänka på iaf, speciellt sushiris med vinäger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Oj som jag skrev så skulle sillebitarna glufsa i sig allt.. skumt det kanske är ett tecken att man ska äta sillen när den lever typ ha ett brännvinsakvarium o så fiska upp de sprattlande slemsakerna som en björn. Nu det skulle va nyskapande!

Jag menar det!


   
SvaraCitera

om ingen sagt vd redan kan man panera sill i mjöl och äta med potatismos, lingonsylt och lite ärtor

vill förtydliga att jag ej pratar om inlagd sill nu


   
SvaraCitera

såg nu att du ville äta burksill
vet ej va du ska hitta på med den som ej andra sagt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Fast sill har ju en så pass speciell och stark smak, tror det blir svårt att få till det bra. Sill och ris känns fel att tänka på iaf, speciellt sushiris med vinäger.

Hmm jo mycket speciell smak hm fast jo jag tror ris skulle va bra det är ju så neutralt passar till nästan allt eller kanske citron, jag får prova mig fram genom en sill buffét!

Hur är läget för resten Nubbie? Hörde att du ordnat sådär mys grej med fönstret! Blev det bra? :◊


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om ingen sagt vd redan kan man panera sill i mjöl och äta med potatismos, lingonsylt och lite ärtorvill förtydliga att jag ej pratar om inlagd sill nu

Mh det är gott kan nog göra så, om jag steker den på svag värme o försiktigt så bör ju omega3 finnas kvar


   
SvaraCitera