Aviseringar
Rensa alla

Silvana Imam rockar på


I kommentarsfältet, någon som verkar tänka lite utanför boxen:

"Det här är så jävla hjärndött och mainstream så det finns inte. Visst, SD kanske inte har den bästa politiken/synen kring HBTQ, men ingen kan väl undvika att muslimska terrorister och muslimska organisationer och Islam som religion är ett större hot mot såna som henne än vad socialkonservativa SD är?

ISIS kastar ihjäl bögar från tak, SD gör inte det. Men nädå, fokusera på svenskarna istället. Det är så jävla töntigt att tro att man är en rebell för att man sparkar in en öppen dörr."


   
SvaraCitera

NiklasW: ISIS kastar ihjäl bögar från tak, SD gör inte det. Men nädå, fokusera på svenskarna istället. Det är så jävla töntigt att tro att man är en rebell för att man sparkar in en öppen dörr."

Inte en jävel förnekar väl att islamska staten är kanske det vidrigaste som finns på vår jord just nu men det blir ju tyvärr mindre relevant i en svensk kontext. Här kan man ju faktiskt ta tag i SD och kämpa emot dom och deras i många hänseenden riktigt destruktiva politik som drabbar de som sitter i den där publiken på ett annat vis - även om jag inte kan låta bli att erkänna att det vore nästan överdrivet mysigt om hon stormade upp där och krävde att Sverige beväpnade kurdiska styrkor och började skicka JAS-attacker mot IS-positioner.


   
SvaraCitera

det verkar ibland som att folk ser ökat SDstöd som större hot än isis


   
SvaraCitera

dinkompis:
det verkar ibland som att folk ser ökat SDstöd som större hot än isis

I en enbart svensk kontext ja då är det väl inte helt orimligt, i en mer solidarisk värld så är ju kanske också IS ett problem att ta tag i. Väst har vänt kurderna ryggen lite för många gånger nu. Dock är ju inte SD en ickefråga bara för det.


   
SvaraCitera

dazed:

Inte en jävel förnekar väl att islamska staten är kanske det vidrigaste som finns på vår jord just nu men det blir ju tyvärr mindre relevant i en svensk kontext. Här kan man ju faktiskt ta tag i SD och kämpa emot dom och deras i många hänseenden riktigt destruktiva politik som drabbar de som sitter i den där publiken på ett annat vis - även om jag inte kan låta bli att erkänna att det vore nästan överdrivet mysigt om hon stormade upp där och krävde att Sverige beväpnade kurdiska styrkor och började skicka JAS-attacker mot IS-positioner.

Poängen är ju att islamism är det största hotet mot homosexuella och att det ju just är SD som på allvar tar krafttag mot detta. Det är ju precis därför så många homosexuella stödjer SD. Att SD inte vill tillåta homoadoptioner är ju en sak, men det går ju liksom inte att jämföra med vad homosexuella råkar ut för i den muslimska världen. 

Och sedan undrar jag lite om menar du på allvar menar att hennes utfall på QX-galan kan påverka SDs stöd på något annat sätt än positivt? 


   
SvaraCitera

NiklasW: Och sedan undrar jag lite om menar du på allvar menar att hennes utfall på QX-galan kan påverka SDs stöd på något annat sätt än positivt?

Va? Det har jag inte ens berört.

NiklasW: Poängen är ju att islamism är det största hotet mot homosexuella och att det ju just är SD som på allvar tar krafttag mot detta. Det är ju precis därför så många homosexuella stödjer SD. Att SD inte vill tillåta homoadoptioner är ju en sak, men det går ju liksom inte att jämföra med vad homosexuella råkar ut för i den muslimska världen.

Jag tror SD är kanske det största hindret mot att ta tag i islamism.


   
SvaraCitera

dazed: Va? Det har jag inte ens berört.

Jaha, nu förstår jag vad du menar. Läste lite snabbt. Tänkte först att "Här kan man ju faktiskt ta tag i SD", specifikt syftade på utfallet på QX-galen. 

dazed: Jag tror SD är kanske det största hindret mot att ta tag i islamism.

För att övriga partier är rädda för att förknippas med SD, eller vadå?


   
SvaraCitera

Känns väl förståeligt. 


   
SvaraCitera

Jag tycker ni är vidriga som förlöjligar henne utan att veta vad hon gått igenom och varför det är så viktigt för henne.

Fyfan för er som gör det, helt ärligt.

Det är lätt att skratta bort och sen gå vidare med sitt liv när ingen av er har gått i hennes skor. När ingen av er vet hur det har varit för henne att växa upp som homosexuell, icke-etniskt svensk, i förorten och som kvinna med all skit man kan tänkas få för det.

Hela. Jävla. Tiden.

Alltid närvarande. Alltid aktuellt. Alltid i andras yttranden. 

Så jävla äckligt.


   
SvaraCitera

Helt rimligt, så klart ska det förlöjligas när "PK-vänster-slöddret" (eller vad man nu kallar det i SD-kretsar) visar vad man tycker i frågan om kampen mot rasism och ojämlikhet. Da capo,Silvana, da capo!


   
SvaraCitera
KSENIA

det pinsamma är ju folks oförståelse inför hennes frustration


   
SvaraCitera

Patetisk människa.


   
SvaraCitera

NiklasW:
När jag såg det första gången började jag skratta, speciellt i slutet. "DET ÄR INGET SKÄMT!!!" Men efter lite eftertanke så undrar man ju om stackaren verkligen är frisk. Hon framstår ju som helt galen.

....

Hon är frisk. Det är världen som är sjuk.


   
SvaraCitera

Zymba:

....

Hon är frisk. Det är världen som är sjuk.

Jaha okej.


   
SvaraCitera

dazed:
Tycker det är pinsammare att förminska någon som blir passionerad i sitt avståndstagande mot rasism - men jag är ju en simpel pk-hora å andra sidan.

Problemet är inte passionen i sig, utan var hon riktar den. Att hata ett riksdagsparti på lösa grunder och aktivt uttrycka det hatet leder aldrig till något gott. Diskussion och uttalanden om politik bör alltid vara sakligt grundade och ske med argumentation istället för utfall såsom detta


   
SvaraCitera