Aviseringar
Rensa alla

Simmärken


Ämnesstartare

Jag funderar skarpt på att börja ta simmärken för att både lära mej mer om vatten m.m. och sen få en fritidssysselsättning.

Men hur gör jag? Jag menar måste man vara medlem någonstans för att få ta dom? Och vilket är bäst att börja med? Jag kan ju simma, men kraven för dagen barn är mycket högre än när jag gick i simskolan och jag skulle gärna ta alla.


   
Citera

mmkay...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKNDx:

HAHAHAH

Vad faan är det som är så djälva kul? Att vilja lära sej livräddning m.m. vad är det för fel med det?

Woot3kBackstabcrit:

mmkay...

Har du inget vettigt att säga så varför ens ta sej tiden att skriva något?


   
SvaraCitera

Simborgarmärket är ju alltid en start 🙂

Helt ärligt så vet jag inte.. prata med personal på din lokala simhall.


   
SvaraCitera

höll man inte på med sånt när man var typ 5 år?[zzz]


   
SvaraCitera

Zandra_K:

lära mej mer om vatten

Då är det väl bättre att slå upp "vatten" i närmsta uppslagsverk än att plaska runt i det. Man lär sig ju inte så mycket OM vatten genom att simma i det, förutom möjligtvis hur det känns att få kallsupar.

Måste nog hålla med följande:

KKNDx:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

prata med personal på din lokala simhall.

Tack. Det ska jag.

gugge_ftw:

höll man inte på med sånt när man var typ 5 år?

Jag har aldrig fått göra det. Jag höll knappt på att få lära mej simma för mina föräldrar, mest var det mamma som ej ville det, men hon är helt dum i huvudet och jag hatar henne. Tänker ej se henne mer i mitt liv det är en sak som är säkert efter allt hon gjort mot mej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Då är det väl bättre att slå upp "vatten" i närmsta uppslagsverk än att plaska runt i det. Man lär sig ju inte så mycket om vatten genom att simma i det, förutom möjligtvis hur det känns att få kallsupar.

Måste nog hålla med följande:

Du fattar ju lite lita som vissa andra här! Som sagt ingår det även livräddning i vissa märken!


   
SvaraCitera

Zandra_K:

hon är helt dum i huvudet och jag hatar henne. Tänker ej se henne mer i mitt liv det är en sak som är säkert efter allt hon gjort mot mej.

Det var väl lite överflödigt med fakta med på en sådan simpel fråga [zzz]


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Jag har aldrig fått göra det. Jag höll knappt på att få lära mej simma för mina föräldrar, mest var det mamma som ej ville det, men hon är helt dum i huvudet och jag hatar henne. Tänker ej se henne mer i mitt liv det är en sak som är säkert efter allt hon gjort mot mej.

hade ni inte sim-undervisning i skolan då?[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det var väl lite överflödigt med fakta med på en sådan simpel fråga

Skiter i vad du tycker, för åter igen fattar du tydligen 0!


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Du fattar ju lite lita som vissa andra här! Som sagt ingår det även livräddning i vissa märken!

Det skulle jag fortfarande inte kalla "lära sig om vatten" utan snarare att lära sig livräddning. Och vill man, som vuxen lära sig livräddning så finns det väl antagligen mer passande kurser för det än att fjanta med simmärken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_ftw:

hade ni inte sim-undervisning i skolan då?

Visst det in gick ju, men mamma höll mej och brorsan mycket hemma dessa dar.


   
SvaraCitera

FFFFFFJK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det skulle jag fortfarande inte kalla "lära sig om vatten" utan snarare att lära sig livräddning. Och vill man, som vuxen lära sig livräddning så finns det väl antagligen mer passande kurser för det än att fjanta med simmärken.

Men som sagt beter dej som en normal människa och ta bort dina x från namnet, det är bara löjligt! Jag gör vel för gud skulle vad jag vill med min tid? Jag har inte bett dej vara med!


   
SvaraCitera