Aviseringar
Rensa alla

simmning


Ämnesstartare

Idag simmade jag 30,5 längder. 25 m x 30,5 alltså.
Grym är jag.

Någon som håller på med den här extremt tråkiga motionsformen och som vet hur långt, och hur ofta, man ska simma för att det ska ge resultat på kroppen och konditionen? Är grymt nyfiken.

Hejdå.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Älskar att simma[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte tycker det är kul som kommer det inte hålla i längden... Hitta något du gillar istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett par år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör nog resultat efter första gången. Sen äre ju bara frågan hur mkt resultat är för dig.


   
SvaraCitera

Brukar simma en gång i veckan , 70x25.

Det gav resultat i början , nu är det bara skönt och väldigt givande för hälsan. [wink] Ett riktigt bra sätt att komma i form.


   
SvaraCitera

Bra för ryggen!


   
SvaraCitera

riktigt trevlig träning ju! bra för kroppen eftersom belastningen och skaderisken är typ 0. det beror ju på hur hårt du simmar, om du simmar á pensionär med obefintliga simtag eller crawlar som en tok samt hur ofta. lite hjärna och så vet man ungefär hur lång tid det tar för dig att få lite resultat [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckoboll:

det beror ju på hur hårt du simmar, om du simmar á pensionär med obefintliga simtag eller crawlar som en tok samt hur ofta.

Brukar tävla mot en kompis - tills vi är helt blåa och inte orkar gå klättra upp för kanten. Jag tror att vi ska göra det till en vana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar att simma. Känns som att hela kroppen arbetar mjukt. Gör det inte så ofta om du tycker det är tråkigt, då rinner det med all säkerhet ut i sanden. Hitta vad som passar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I vattnet är björnen i underläge mot valrossen, men ändå är de utmärkta simmare! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simmar fyrtio längder, alltså en kilometer, tre gånger i veckan. Så långt jag vet har jag den kropp jag vill ha.


   
SvaraCitera

Hade nog simmat om jag inte haft dumt hår som tar sex timmar på sig att torka samt ett årskort på annan träningsanläggning.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Brukar tävla mot en kompis - tills vi är helt blåa och inte orkar gå klättra upp för kanten. Jag tror att vi ska göra det till en vana.

I vote for that.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För övrigt är jag av uppfattningen att alla har olika förutsättningar, så det är väl mest att känna efter vad som är bäst för dig.


   
SvaraCitera