Aviseringar
Rensa alla

simmning


Ämnesstartare

Väldigt individuellt det där. Beror ju på vad du vill med din träning också. Du får nog mest ut utav att simma långt och länge i en jämn takt. Då förbränner och förbättrar du din kondition allra effektivast.

Simning är en grym sport! Så länge man tycker det är kul det vill säga. Inte bara att man tränar alla muskler (i alla fall om man kan alla fyra simsätt), inte bara för att du inte belastar några leder eller ditt skelett nämnvärt, utan också för att kroppen, när du simmar, också måste arbeta för att hålla dig varm i det kalla vattnet vilket leder till att du förbränner ännu mer. Det är bra att kombinera simning med jogging eller bara styrketräning vid sidan om då simning inte tränar upp skelettet alls.

Hur långt du bör simma kan jag inte svara på. Det där märker man själv. Och ja, ju oftare du simmar, desto bättre.

Själv simmade jag på elitnivå en gång i tiden. Åt som en häst, simmade 12 timmar i veckan varav en morgonträning (ca 30 km/veckan) och tävlade ofta hela helgerna, det var lite extremt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*men det kanske är lite extremt för er motionssimmare, mohaha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har simborgarmärket och kilometermärket. Slå det. nä, trodde väl inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adekvat:

Jag har simborgarmärket och kilometermärket. Slå det. nä, trodde väl inte det.

Vad är det? ..


   
SvaraCitera

Simmning är grymt. Simma regelbundet så kommer det att ge resultat, jag körde jäkligt mycket förrut och efter ca 3 veckor kunde jag märka stor skillnad.

hehe men nu är det armhävningar som gäller...
http://www.100armhavningar.se


   
SvaraCitera

Hur simmar bröstsim utan att få ont i nacken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Hur simmar bröstsim utan att få ont i nacken?

Man kör ner huvudet i vattnet istället för att hålla den över ytan.


   
SvaraCitera

Renesmee:

håller

Simmning är awesome träning för hela kroppen.

Börja med intervallträning när du simmar, t.ex. simma 4 rundor allt du kan med krål sen vila tills din puls gått ner sen simma allt du kan några rundor igen så jävlar kommer din kondition bli mycket bättre efter några pass 🙂 Bra muskelträning också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejpej123:

Bra muskelträning också

Jag vet 🙁 Synd att jag tröttnade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch hatar att simma [crazy]


   
SvaraCitera