Aviseringar
Rensa alla

Sims 2 funkar inte


Ämnesstartare

Hej! Jag har problem med mitt Sims 2 spel.
Jag har djurliv, året runt och jorden runt (och såklart vanliga sims 2). Jag intstallerade spelena för ungefär ett år sedan förutom Jorden runt som inte gick att installera. Efter det orkade jag spela Sims någe mer, men fick jag lust igen och då går det inte att spela längre.
När jag sätter i skivan så kommer loggan upp men sen efter ett tag kommer det upp en ruta där det står: "Se till att The Sims 2 året runt sitter i läsaren, klicka på OK och starta om programmet."
Jag har försökt med alla Sims skivor som jag har, det händer bara samma sak.
Snälla kan nån hjälpa mig?!


   
Citera
Ämnesetiketter

Avinstallera och installera igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag testade att avinstallera det men sen när jag skulle installera det igen var det som om datorn inte märkte att det satt nån skiva i. Jag hörde hur datorn "jobbade" med skivan men sen hände det inge mer.


   
SvaraCitera

SHIIIIIIIIIIT, dags att köpa 3an då tror jag.


   
SvaraCitera

Min cd till året runt gick sönder, laddade ner en no-cd crack och det funkade hur bra som helst.


   
SvaraCitera

Orka att min kommentar här togs bort. Det är väl vettigt att ladda ner en produkt om man köpt den och den inte fungerar som den ska?


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Orka att min kommentar här togs bort.

lol

Slumpartad:

Det är väl vettigt att ladda ner en produkt om man köpt den och den inte fungerar som den ska?

Är inte Sims dessutom ett såntdär spel som man kan ladda ner lagligt från deras hemsida av just den anledningen? Ungefär som WoW och SC etc.


   
SvaraCitera

Plugga matte istället.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Är inte Sims dessutom ett såntdär spel som man kan ladda ner lagligt från deras hemsida av just den anledningen? Ungefär som WoW och SC etc.

Tror 1an går.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Är inte Sims dessutom ett såntdär spel som man kan ladda ner lagligt från deras hemsida av just den anledningen? Ungefär som WoW och SC etc.

Tror det går med ettan men vet inte med 2 & 3. Man måste garanterat ha registrerat spelet då.


   
SvaraCitera

Nirr:

Man måste garanterat ha registrerat spelet då.

Så man måste ha spelet installerat för att kunna registrera det menar du?
Pga antar att TS köpt spelen redan och har all validationinformation hon behöver för en eventuell registreting. Spelar dock inte Sims så vet ej hur deras registreringar går till.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Spelar dock inte Sims så vet ej hur deras registreringar går till.

Iaf på sims 2 kommer det upp en ruta när installationen har börjat, när man skrivit in koden man fick med spelet, där de frågar om man vill registrera det.


   
SvaraCitera

Nirr:

Iaf på sims 2 kommer det upp en ruta när installationen har börjat, när man skrivit in koden man fick med spelet, där de frågar om man vill registrera det.

Tror att det är en ganska generell funktion för spel och mjukvara, särskilt sådan som kan användas online. Är också ganska vanligt att man kan registrera diverse boxkoder på hemsiterna för nedladdning och kundservice.

Om ingen orkar kolla upp hur det faktiskt ligger till med just the sims 2 får du nog kolla upp det själv TS.


   
SvaraCitera

Jag har stirrat på animeringen i mer än 2 minuter. U MAD?


   
SvaraCitera