Aviseringar
Rensa alla

singel


Ämnesstartare

Måste man vara singel för att få känna på kärleken?

Tror ni att om den som en gång har haft ett långt förhållande och fått känna på hur det är att ha en perfekt kille som man kan vara sig själv med, kommer att för alltid leva i ensamhet i hopp om att ens nya partner faktiskt kommer att börja älska en så småningom?

När en måndag är den enda dagen på hela veckan som man faktiskt kan träffas, borde man inte få följa med och spela tv-spel hos partnerns kompis? Eller borde man inte känns sig omtyckt på så sätt att människan anstränger sig och kommer hem senare för att umgås?

Borde man helt enkelt ge upp hoppet om att bli älskad och istället bara leva livet? Singel?


   
Citera
Ämnesstartare

Harpyja:

Borde man helt enkelt ge upp hoppet om att bli älskad och istället bara leva livet?

kände så idag
kände så varje gång jag blev utnyttjad eller lämnad ensam
kom fram till att jag skulle börja tycka om mig själv mer, nu är det så och nu är jag rädd för att aldrig kunna släppa in någon i mitt liv.
Fast nu ljuger jag en aning, jag faller som betong när någon smörar.

relationer är så komplicerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka vara ihop med någon som inte älskar en.........


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Orka vara ihop med någon som inte älskar en.........

Till min förvåning så kan folk ljuga bättre än vad jag kan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingenting blir på något sätt bättre av att vara ensam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Till min förvåning så kan folk ljuga bättre än vad jag kan

Jag förstår inte......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar man någon så vill man vara med den. Inte nödvändigtvis på varje tid möjlig dock, man måste också få leva sitt eget liv. Men trivs man inte i sitt förhållande så bör man göra slut på det eller göra en förändring i sitt eget tycke.

Dock att göra slut på något bara för att man inte känner sig älskad känns lite rått och egocentriskt. Man är väl inte i förhållande för att få bekräftelse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ingenting blir på något sätt bättre av att vara ensam

man slipper bli utnyttjad!! det finns hopp !!!!111 D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlek kommer inte kravlöst, även om många så gärna vill inbilla sig motsatsen. Tror dock att du kommer att få känna på kärlek, bli älskad och omhändertagen, var sak har sin tid 😉


   
SvaraCitera

Harpyja:

Borde man helt enkelt ge upp hoppet om att bli älskad och istället bara leva livet?

Svårt att säga. Jag har vart med om en del den här sommaren så man har ju känt sig riktigt nere många perioder, men av någon anledning så är jag fortfarande positivt inställd.

Gäller att hitta rätt person bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Älskar man någon så vill man vara med den.

[no-no]
Du pratar om kärlek, anar jag.
Det finns människor man kan älska men inte tåla och därav klarar man inte av deras närvaro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gett så mycket tid. Vi har pratat och jag har slutat att vara klängig... Men jag trodde att man i alla fall ville träffas någon gång i månaden om man gillade människan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

man slipper bli utnyttjad!! det finns hopp !!!!111 D:

utnyttjad blir man när man är med helt fel människor inte för att man är i en relation.
finns inget hopp det är bara ett sätt att ljuga för sig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag förstår inte......

Folk kan påstå att de älskar en

Harpyja:

Jag har gett så mycket tid. Vi har pratat och jag har slutat att vara klängig...

Brukar också sluta med saker dom verkar ogilla men ändå så får man ingen chans... Undrar fortfarande vrf 🙁 vrf har dom vart med en om man inte klickade?
Förstår inte.

OF 5:

utnyttjad blir man när man är med helt fel människor

Nja... Egentligen blir man utnyttjad av alla... Man är ju alltid med ngn för att man vill ha ut ngt av det (nu bortser jag dom man älskar, man kan va med personer man älskar pga omtanke)

Men med utnyttjad menade jag mer att dom använt mig som substitut... Fastän jag givet dom hela mitt hjärta och vart hur öppen som helst...[sad]
Det handlar liksom om att ge & ta, men kan tänka mig att en del bara ger och aldrig får...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Borde man helt enkelt ge upp hoppet om att bli älskad och istället bara leva livet? Singel?

Sen är kärlek inte bara det mellan två partners utan finns i fler former än bara den [cute]

Eller så lever man livet och så möter man (förhoppningsvis) kärleken på vägen?


   
SvaraCitera