Aviseringar
Rensa alla

Singel, kräsen och kär!


Ämnesstartare

Hej, jag har varit singel hela mitt liv och det är jag lite less på, jag har bara hållit på men det har aldrig blivit någonting och jag tror det kan vara för att jag är så kräsen. Men nu har jag blivit kär, antar jag för varje gång jag tänker på honom kittlas det i hela magen! 

Han är ett år äldre än mig och går på samma skola så vi har inte pratat men vi har skrivit på kik och smsat. Fast nu har vi inte skrivit med varandra på ungefär en månad men jag vet iallafall att han gillar mig för det sa han helt utan att jag fråga så det är ju ett tecken. Men jag är för blyg för att prata på riktigt och det verkar han också vara så det blir lite svårt. 

Tycker ni jag ska ta initiativet att skriva igen? Och hur blir man egentligen ihop? Jag vet liksom inte eftersom jag aldrig haft någon och jag behöver råd nu!!


   
Citera

skriv till honom och fråga om han vill hitta på nåt

sen om det går bra o ni fortsätter träffas kommer ni nog båda till slut känna om ni är tillsammans eller ej. dock är kommunikation superviktigt här, så ni inte tror olika saker om förhållandet


   
SvaraCitera
Jeay_L

Går ni samma skola så är det väl bara att gå fram och säga hej, eller heja lite i korridoren sådär i förbifarten!


   
SvaraCitera

Det enda jag vet på ämnet är att om du går och väntar på att någon annan ska ta initiativ så riskerar du att vara singel resten av livet. Så vill du inte det så är det väll rätt bra om du själv tar initiativ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för tipsen!


   
SvaraCitera

säg hej, prata om nåt, gör så några gånger. sen efter några gånger frågar du om han vill följa med på bio och o så försätter det så sen kanske det händer nåt. 


   
SvaraCitera

OF 5:
Det enda jag vet på ämnet är att om du går och väntar på att någon annan ska ta initiativ så riskerar du att vara singel resten av livet. Så vill du inte det så är det väll rätt bra om du själv tar initiativ. 

för killar ja. men inte för tjejer? brukar ju i 99% av fallen vara killen som kommer fram. tjejer vill ju bli "jagade och uppvaktade". tjejer är även blygare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, finns det fler förslag man kan göra när man är tillsammans?


   
SvaraCitera

AP3L51N:
Okej, finns det fler förslag man kan göra när man är tillsammans?

man umgås bara normalt fast man har en särskild kemi o attraktion


   
SvaraCitera

den_fete:

för killar ja. men inte för tjejer? brukar ju i 99% av fallen vara killen som kommer fram. tjejer vill ju bli "jagade och uppvaktade". tjejer är även blygare.

Vill man att det alltid är killen som ska ta initiativ så, fine, men känns minsta sagt lite forntid.

Att dessutom vilja ha förändring men inte göra något aktivt för den, det känns minst sagt dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd:

man umgås bara normalt fast man har en särskild kemi o attraktion

Okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fler ideér?


   
SvaraCitera