Aviseringar
Rensa alla

Singel men umgås med mitt ex


Ämnesstartare

Jag har ett problem. Jag gjorde slut med min pojkvän för ca en månad sen varav det var andra gången jag gjorde slut med honom. Tre - fyra veckor tidigare gjorde jag slut med honom första gången.  Vi umgås nu ungefär som vi gjorde förr, pussas, kramas och har sex. Sexet är det bästa jag haft! Vi vet båda om att vi är singlar och vi har inte sagt något om att träffa andra, men det är väl egentligen självklart eftersom vi är singlar nu.

Problemet är att han hade haft sex med någon annan tjej för någon vecka sen och det sa han bara för att jag frågade. Jag reagerade helt hysteriskt och blev jätteledsen. Men han sa att vi ändå inte var tillsammans och jag vet ju det men jag har inte träffat andra och var inte beredd på att han faktiskt får det med. Nu funderar jag på om det skulle kunna bli vi ändå - för att satsa, flytta ihop leva livet tillsammans. Jag vet inte om han är rätt eller inte, hur vet man det? Men jag känner ändå att jag har svårt att slita mig ifrån honom. Nu när vi varit singlar och träffats så känns det jättebra helt plötsligt men samtidigt vill jag inte att han ska träffa andra fast han egentligen får. Hur gör jag nu?


   
Citera

Det är svårt. Om jag vara du skulle jag välja att inte träffa honom på ett par veckor och sedan känna efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men grejen är den att jag var ifrån honom och vi hördes inte av alls efter att jag gjorde slut andra gången. Men sen skickade jag ett sms och frågade hur han mådde, sen började det med att vi träffades igen och det kändes bra. Vi kanske bara behövde andas lite emellan? Eller så tror jag att gräset är grönare på andra sidan men att jag är singel nu när vi träffas OM jag skulle hitta något "bättre"?


   
SvaraCitera

vill du vara med honom så var med honom. se till att ni båda är med på vad som gäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är ju det jag inte vet. Hur ska man ta reda på det? :O


   
SvaraCitera

ta reda på vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag verkligen vill vara med honom


   
SvaraCitera

Det känner du väl själv? Umgås med honom sålänge det känns bra, sluta när det inte känns bra längre.


   
SvaraCitera

Men varför gör ni slut gång på gång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl jag som inte vet vad jag vill, därför jag velar. Först vet jag inte riktigt varför, jag tror jag kände mig instängd eller så tror jag det finns något bättre?


   
SvaraCitera

ugglan89: Först vet jag inte riktigt varför, jag tror jag kände mig instängd eller så tror jag det finns något bättre?

Känns det bra när du är med honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
Det känner du väl själv? Umgås med honom sålänge det känns bra, sluta när det inte känns bra längre.

Bra svar. Kanske ska sluta spekulera i om vi ska bli tillsammans då? :/


   
SvaraCitera

ugglan89: Kanske ska sluta spekulera i om vi ska bli tillsammans då? :/

Ja, det är inte så viktigt. Gör vad som känns bra liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Ja, det är inte så viktigt. Gör vad som känns bra liksom.

Ja, varför inte!


   
SvaraCitera