Aviseringar
Rensa alla

SJ 3000


Ämnesstartare

Vad tycker du om SJ nya tåg?
Kommer de att blir bättre med tågtrafiken?


   
Citera

Image


   
SvaraCitera

Tåget är nog jätte bra. Men SJ är fortfarande SJ.

Däremot så är jag inte helt övertygad om att dem tänkt rätt då tågen ska klara tidtabellen bättre genom att kunna bromsa senare och accelerera snabbare till och från stationerna. SLs bussförare brukar tillämpa det körsättet, inte en framgångssaga. Kanske hade varit bättre om dem istället skrev tidtabeller som tågen faktiskt kunde hålla. Tror det hade varit en hitt.


   
SvaraCitera

sj är bajskorv

vill dock åka tåg. tåg kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Tåget är nog jätte bra. Men SJ är fortfarande SJ.

Problemet är inte SJ utan trafikverket för de är dem som sköter allt underhåll på järnvägen. Ett annat problem vi har med strukturen på järnvägen är alla flaskhalsar och enspåriga sträckor.

OF 5:

Kanske hade varit bättre om dem istället skrev tidtabeller som tågen faktiskt kunde hålla

Inte det lättaste att skriva en tidtabell så alla blir nöjda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

vill dock åka tåg. tåg kul

Ångtåg eller snabbtåg?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Inte det lättaste att skriva en tidtabell så alla blir nöjda.

Funkade finfint fram till avregleringen [wink]

Hade det inte varit så många fingrar i syltburken så hade trafikflödet varit bättre. Med en operatör finns det bara en trafikledning som kan göra fel. Hade trafikverket järnväg fått en budget som är tillräcklig för verksamheten så hade en hel del av deras problem undvikits. Tänker jag mig


   
SvaraCitera

WHAT the fuck vilket tråkigt tåg, ser ni eller
ok det åkte typ 80 km/h med fucking Bach i bakgrunden

Jag säjer bara, spola till 5.33, DATSAOISHUFUKINLUKBETCHHHHH[tard][tard][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

WHAT the fuck vilket tråkigt tåg, ser ni eller
ok det åkte typ 80 km/h med fucking Bach i bakgrunden

Det finns inga vanliga reguljära tågsträckor där tågen går ut i topphastigheter på 570 km/h. I Sverige har man tågbanor som klarar upp mot 200 km/h förutom Botniabanan som är anpassad för hastigheter upp mot 250 km/h. Det finns inget tåg i Sverige som åker så fort i alla fall, man får skilja på maxhastighet och medelhastighet. Jag tycker personligen att Sverige inte har hängt med i utveckling av järnväg de senaste 10-15 åren jämfört med övriga Europa.

Fast även om man anpassar banor till högre hastigheter kommer man inte fram fortar i fall medelhastighet är den samma som nu. Sverige bör därför satsa på att bygga bort alla flaskhalsar och uppgradera så att banorna klarar upp mot 250 km/h. För att klara framtida behov och miljökrav.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

För att klara framtida behov och miljökrav.

lala [blush] menade mest marknadsföringen [blush] men föredrar man att sova på tåg gillar man väl framtoningen I guess.. [tired]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

regina är mitt favorittåg som för närvarande körs i sverige. fast jag fattar inte varför de envisas med att köra på fyra vagnar i bredd för fjärrtågsbruk, jag tycker att regionaltågsvarianterna är löjligt bekväma, och föredrar dem lätt framför intercity. färre platser innebär bara högre kostnader, och jag ser inte vad man har att vinna på det. föredrar seriöst regionalregina framför x2000. lägg till en jävla bistrovagn och lämna övriga vagnar som de är, så jävla svårt kan det inte vara.

Dold text: och ja, jag har starka känslor inför reginatåg, de är det bästa sen linx.


   
SvaraCitera

Insidan verkar fin [crazy] Gillar dubbeldäckarna bäst!!


   
SvaraCitera

tydligen så ska det klara vintrarna bättre, vill pröva det. Går säkert Stockholm-Malmö. [smile]


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Ångtåg eller snabbtåg?

det nya tåget


   
SvaraCitera