Aviseringar
Rensa alla

SJ`s misslykande


Ämnesstartare

Crypto:

En annan fråga: Sen borde väl SJ ha en hel del money att satsa själva på järnvägen med tanke på deras ibland skyhöga priser? [tard]

Ja man tycker ju det, men vart tar de pengarna vägen egentligen? (i gamla SJ så användes fan de pengarna väl)


   
SvaraCitera

Angelize:

Folk under 18 jobbar visst, eller kanske inte lata människor

Fast det spelar ju egentligen ingen roll om man jobbar, man har ändå inte möjlighet att ta körkort. Och det skulle vara för dyrt att åka taxi överallt, då får man jobba en himla massa. [rolleyes]
Dessutom skulle man ändå fastna i bilköer och klaga lika mycket ändå.


   
SvaraCitera

Crypto:

Sen borde väl SJ ha en hel del money att satsa själva på järnvägen med tanke på deras ibland skyhöga priser?

Är inte järnvägarna först och främst banverkets ansvar?
Sen kan ju SJ satsa pengar på lite bättre/fler tåg, eftersom ett av de största felet de verkar ha är "fordinsbrist" och vagnar med trasiga dörrar.

Och, det är ju inte bara sj som har haft problem med vädret, Tågkompaniet har också laggat [mad]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Är inte järnvägarna först och främst banverkets ansvar?

jag har ingen aning 😛 tycker det verkar dåligt att de skildes åt för länge sen ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Jaså? Jag hade för mig att det var under utredning och att det ska avskaffas men inte att det redan är det. Aja bra i vilket fall och man får gärna sälja ut hela SJ för min del.

YEAH! så blir det ännu sämre, det låter som en jävligt god idé, lets go for it!!11


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Fast det spelar ju egentligen ingen roll om man jobbar, man har ändå inte möjlighet att ta körkort. Och det skulle vara för dyrt att åka taxi överallt, då får man jobba en himla massa. [rolleyes]
Dessutom skulle man ändå fastna i bilköer och klaga lika mycket ändå.

Jo men jag skojade lite, tycker bara det är jobbigt att höra detta klagande... man hör det bara man går utanför dörren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jo men jag skojade lite, tycker bara det är jobbigt att höra detta klagande... man hör det bara man går utanför dörren

get used to it dude[y]

Nintendo:

"fordinsbrist" och vagnar med trasiga dörrar.

b.l.a ja, men det finns en hel del mer problem som enligt dem inte är något att "bry sig om".


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

get used to it dude[y]

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

nej

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lovepayyouback:

YEAH! så blir det ännu sämre, det låter som en jävligt god idé, lets go for it!!11

Som det är nu så kan ju SJ syssla med härskarfasoner. Vad bryr de sig om folk får vänta på tåget? Ett privat företag hade konkat för länge sen om de inte skärpt sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Som det är nu så kan ju SJ syssla med härskarfasoner. Vad bryr de sig om folk får vänta på tåget? Ett privat företag hade konkat för länge sen om de inte skärpt sig.

skärp dig. du vet bättre än att hålla på så där![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AdamVikingen:

Inte till 100%

Man kan fan inte ha ett monopol på 90, 80 eller 70%, antingen är det monopol, eller också är det inte. Om sen SJ har monopol i vissa delar av landet, så är det en annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stål:

Man kan fan inte ha ett monopol på 90, 80 eller 70%, antingen är det monopol, eller också är det inte. Om sen SJ har monopol i vissa delar av landet, så är det en annan sak.

varför kan man då både se SJ-tåg OCH länstrafik-tåg på rälsarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AdamVikingen:

varför kan man då både se SJ-tåg OCH länstrafik-tåg på rälsarna?

Därför att SJ inte har monopol i Sverige.


   
SvaraCitera