Aviseringar
Rensa alla

Självdestruktivitet väcker ilska hos andra.


Palett:

för att jag själv kämpar varje dag med att försöka att INTE hata mig själv, då blir jag frustrerad på människor som bara ger upp hela tiden. som säger att de vill dö och så.

Ja ja, right on.
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag är bara nyfiken på varför man väljer att skära sig på armen, det är fullt synligt och måste vara väldigt jobbigt att dölja på sommaren. Plus att det ger ärr.

Armen är kankse ett bra ställe att få det att bli djupa sår på, om man tillfredställs av den åsynen då. Vissa vill ju se blodet och så. dessutom kan det ju göra förbannat ont att skära sig i armen.


   
SvaraCitera

Stecolid:

Armen är kankse ett bra ställe att få det att bli djupa sår på, om man tillfredställs av den åsynen då. Vissa vill ju se blodet och så. dessutom kan det ju göra förbannat ont att skära sig i armen.

Jag trodde du sa att smärtan var det du strävade efter, inte blodet. Men okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

för att jag själv kämpar varje dag med att försöka att INTE hata mig själv, då blir jag frustrerad på människor som bara ger upp hela tiden. som säger att de vill dö och så.

Vissa orkar ju helt enkelt inte kämpa längre, det gäller ju att ha förståelse att alla inte är så starka som de kankse förväntas vara. Det är sorgligt men sant. Men tror du att dom mår bättre av att du blir arg då?


   
SvaraCitera

Stecolid:

Varför blir alla så arga på en när mår dåligt och skadar sig själv? Är det för att man helt enkelt inte borde må dåligt för det inte tillhör den offentliga normen eller för att man framstår som en egoistisk skitunge som bara vill ha uppmärksamhet?

Sedan så är det ganska otrevligt mot andra att prata om att man skär sig, eller visa sina sår för någon annan. Då lägger man över problemet på någon annan. Och det är ganska obehagligt för den andre, vad ska man säga?

[sad]


   
SvaraCitera

Stecolid:

Men tror du att dom mår bättre av att du blir arg då?

definitivt inte, det är bara så svårt att hantera och att känna medlidande med dem. men naturligtvis är det en annan sak om man känner personen som mår dåligt, privat alltså. fast jobbigt kan det väl bli i längden. Och klart jag har förståelse för dem, känner själv så ibland, men det blir lite konstigt för mig när de längtar efter att dö. För egentligen vill de ju bara må bra igen. Tycker synd om dem för at de tappar hoppet om att nånsin må bra igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

Tycker synd om dem för at de tappar hoppet om att nånsin må bra igen.

Men skärandet kankse får dem att glömma bort hur dåligt de faktiskt mår, det blir en skenmanöver och får dem att glömma hur jobbigt livet är. De kanske finner mera hopp efter att de har fått avreagera sig, även om det är väldigt extremt.


   
SvaraCitera

Stecolid:

De kanske finner mera hopp efter att de har fått avreagera sig

ja så kanske det är


   
SvaraCitera

Jag tror det beror på i större delen att folk tror att de gör det bara för att få uppmärksamhet.


   
SvaraCitera

Det är bara evolutionens sätt att sålla agnarna från vetet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag trodde du sa att smärtan var det du strävade efter, inte blodet. Men okej.

man kan stäva efter båda


   
SvaraCitera

Värför man skär sig på/vid armen antar att det har med att göra med endorfinerna man utsöndrar när man skär där.

Jag har mått dåligt, på mig förändras min dygnsrytm och börjar sova på dagarna.. man märker allt genom hur blek jag blir, hur smal jag blir, hur man kommer klädd till skolan, hur man pratar med folk, hur man gör för att undvika samtal... allt beteendet hos folk är olika, några skär sig kanske för att andra ska kunna se det eller för att känna sig att det är mest synd om en.

Som sagt, vad jag tror är att dom som mår dåligt ser man en klar förändring på psyket, inte det ytliga.

Om du vill skära dig så är det ett problem som du har, okej vi säger att vi andra skulle skita i det och inte säga något alls... skulle du sluta då?

jag är trött! 😀[tard][tard][mad][mad][bigcheers][bigcheers][bigcheers][badgrin][badgrin][smile][smile]​​[smile][tired][tired][tired]

EDIT: Om man tycker om att se blod så visst gör det mot dig själv, men ge fan i att gå med öppen arm eller vart du nu skär dig, visa inte det för andra. För vi vill inte lägga ner tid på sådana som gillar och tänker fortsätta med det.


   
SvaraCitera

Säger bara: de som inte har känt det förstår det inte.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera