Aviseringar
Rensa alla

Självförbättring


Ämnesstartare

Jag är tveksam till om det går att förbättra sig själv och har tankar på att ge fan i skiten helt och hållet och börja spela massa spel istället
Har tränat i snart 10 års tid i olika saker, rätt bra utbildning och mer utbildning på gång, rätt allmänbildad, socialt utåtriktad(som fan inte var lätt att uppnå som reflex) men det känns totalt meningslöst
så please, antingen ge mig hopp eller bra spel att spela 🙂


   
Citera

Awesomenauts är bra spelRodnar


   
SvaraCitera
Kudhos

Det går inte alltid framåt. Men vill man framåt så kommer man dit förr eller senare. Viljan är halva vinsten. Keep it up, du vill inte hamna i en slum och känna att du måste börja om från början. 


   
SvaraCitera

vad vill du uppnå, då? sätt mål och lista ut vad du behöver förbättra för att uppnå dem, sen gräver du runt bland den litteratur som finns kring att förbättra just de egenskaperna. först testar du det som rimligen borde funka, sen det som bondförnuft antyder skulle kunna funka, sen testar du det som enligt all rimlig logik inte borde funka. de metoder som ger resultat fortsätter du med, de andra skrotar du. sen gör du det med alla punkter tills du fungerar som du vill fungera. mycket enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Awesomenauts är bra spelRodnar

Dude, väldigt cartoony och jag spelar redan DOTA och LoL så ett till sådant spel är lite kaka på kaka för min del :/
är två sekunder från att börja köra CS igen :/

Kudhos: Keep it up, du vill inte hamna i en slum och känna att du måste börja om från början.

Tack, precious hope <3

player one: vad vill du uppnå, då?

Jag är...osäker numer
Jag började träna för världens lol-grej när det var en tjej i min närhet som sade att hon älskade tränade killar, det gick ju såklart åt helvete men det var asgrym terapi så när jag känner mig uttråkad hjälper träningen men att bara gymma är rätt meningslöst om du förstår mig för det leder ingenstans (om jag inte väljer att använda styrkan till en annan sport såklart)
jag har flera delmål för saker men jag vet inte vad som är rimligt att uppnå längre


   
SvaraCitera

Fortsätt spela dota, det enda rätta.


   
SvaraCitera

Och fortsätt satsa! Annars kommer du garanterat stå still.


   
SvaraCitera

Pappbox:

Dude, väldigt cartoony och jag spelar redan DOTA och LoL så ett till sådant spel är lite kaka på kaka för min del :/
är två sekunder från att börja köra CS igen :/

Tack, precious hope <3

Jag är...osäker numer
Jag började träna för världens lol-grej när det var en tjej i min närhet som sade att hon älskade tränade killar, det gick ju såklart åt helvete men det var asgrym terapi så när jag känner mig uttråkad hjälper träningen men att bara gymma är rätt meningslöst om du förstår mig för det leder ingenstans (om jag inte väljer att använda styrkan till en annan sport såklart)
jag har flera delmål för saker men jag vet inte vad som är rimligt att uppnå längre

om du inte vet vad du vill uppnå kan du ju lola runt hur mycket som helt och kalla det för konstruktivt. fast då saknar du ju även bedömningskriterier.

och skit i rimlighet, sätt långsiktiga mål och dela upp dem i mer hanterbara bitar om de blir för mycket att ta i ett svep. fast det mesta går faktiskt att ta i ett svep också, om vi pratar om personliga egenskaper. pratar vi om andra grejer så kan en inkrementell inställning och bedömning vara vettig, men då pratar vi om grejer som av sin natur kräver tid, snarare än interna grejer som du själv kan påverka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: om du inte vet vad du vill uppnå kan du ju lola runt hur mycket som helt och kalla det för konstruktivt. fast då saknar du ju även bedömningskriterier.

Jag vet saker jag vill uppnå men jag är högst osäker på om de är möjliga är väl rättare uttryckt.
Jag har som mål nu att nå över en viss vikt i marklyft och jag vet att jag kmr nå den för jag ligger såpass nära så det handlar kanske bara om en vecka till, att bli utbildad och få ett välbetalt jobb (det ÄR målet även om alla säger att det är dumt) är också något som jag är rätt säker på kommer hända för jag ligger över kriterierna till utbildningarna jag söker.Dock känns det skumt för jag mår ju aldrig så bra som jag gör när jag träffar en viss tjej och flörtar med henne men där har jag ett mål som jag är högst osäker på om jag kmr nå
blev krångligt men frågan är satsa på rimliga saker eller sikta högre?

player one: och skit i rimlighet, sätt långsiktiga mål och dela upp dem i mer hanterbara bitar om de blir för mycket att ta i ett svep. fast det mesta går faktiskt att ta i ett svep också, om vi pratar om personliga egenskaper. pratar vi om andra grejer så kan en inkrementell inställning och bedömning vara vettig, men då pratar vi om grejer som av sin natur kräver tid, snarare än interna grejer som du själv kan påverka.

ändra personliga egenskaper så det blir rutin är fan jobbigt 😛 eller det tar tid iaf och massor av övning
tid är ju bristvara dessutom, vilket suger

DeathOrGlory: Och fortsätt satsa! Annars kommer du garanterat stå still.

/brofist


   
SvaraCitera

Pappbox: Dude, väldigt cartoony och jag spelar redan DOTA och LoL så ett till sådant spel är lite kaka på kaka för min del :/
är två sekunder från att börja köra CS igen :/

Det må ha samma grundkoncept, men utförandet är helt olikt dota eller lol.


   
SvaraCitera

Pappbox:

Jag vet saker jag vill uppnå men jag är högst osäker på om de är möjliga är väl rättare uttryckt.
Jag har som mål nu att nå över en viss vikt i marklyft och jag vet att jag kmr nå den för jag ligger såpass nära så det handlar kanske bara om en vecka till, att bli utbildad och få ett välbetalt jobb (det ÄR målet även om alla säger att det är dumt) är också något som jag är rätt säker på kommer hända för jag ligger över kriterierna till utbildningarna jag söker.Dock känns det skumt för jag mår ju aldrig så bra som jag gör när jag träffar en viss tjej och flörtar med henne men där har jag ett mål som jag är högst osäker på om jag kmr nå
blev krångligt men frågan är satsa på rimliga saker eller sikta högre?

ändra personliga egenskaper så det blir rutin är fan jobbigt 😛 eller det tar tid iaf och massor av övning
tid är ju bristvara dessutom, vilket suger

/brofist

jag tycker att man ska satsa så högt som man känner att man har ork till och intresse av. grejerna som kommer lösa sig är ju inget problem, om de inte kommer i vägen för andra mål, då borde du ändra tillvägagångssätt kring dem. ex, om pluggande tar för mycket tid, effektivisera det. effektiviseringar är överlag bra, så länge som de sparar tid över en rimlig period.

ändra personliga egenskaper är väl jobbigt, men det är inte direkt svårt. identifierar du problemen så vet du ju vad du ska ändra på, sen listar du ut hur. det är i regel rätt uppenbart när man har nog mycket information.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Det må ha samma grundkoncept, men utförandet är helt olikt dota eller lol.

måhända men jag känner ändå tveksamhet :/
blev sjukt besviken på Dark souls med, jävligt överhypat spel IMO

player one: grejerna som kommer lösa sig är ju inget problem, om de inte kommer i vägen för andra mål, då borde du ändra tillvägagångssätt kring dem. ex, om pluggande tar för mycket tid, effektivisera det. effektiviseringar är överlag bra, så länge som de sparar tid över en rimlig period.

Jo, försöker vara så effektiv som möjligt i allting men jag känner samtidigt rädsla för vad händer om jag når de målen jag kan nå?
säg att jag sitter med ett roligt, välbetalt jobb om fem år, är tränad som in i helvete och bor på ett ställe där jag trivs så...what then?

player one: ändra personliga egenskaper är väl jobbigt, men det är inte direkt svårt. identifierar du problemen så vet du ju vad du ska ändra på, sen listar du ut hur. det är i regel rätt uppenbart när man har nog mycket information.

rätt mkt trial and error i det känner jag, information är ju bara så bra som din tolkning av den eller källan den kommer från


   
SvaraCitera

Pappbox: Jo, försöker vara så effektiv som möjligt i allting men jag känner samtidigt rädsla för vad händer om jag når de målen jag kan nå?
säg att jag sitter med ett roligt, välbetalt jobb om fem år, är tränad som in i helvete och bor på ett ställe där jag trivs så...what then?

min tanke är att det mål du jobbar mot på lång sikt är att må bra, och leva i en tillvaro som du trivs med. uppnår du det målet är det ju bara att köra business as usual tills dina önskemål och/eller behov förändras. det är inte som om tillvaron stagnerar bara för att du mår bra. säg att du har ett tillfredställande socialt liv. om det börjar stagnera så kommer det ju inte längre vara tillfredställande, men som en del i processen ser du sannolikt till att förnya bekantskapskrets och utveckla relationer på ett sätt som gör att det inte stagnerar. det är väl del av målet, liksom.

Pappbox: rätt mkt trial and error i det känner jag, information är ju bara så bra som din tolkning av den eller källan den kommer från

i viss bemärkelse blir det ju trial and error, men det gäller att du läser på och lär dig av andras misstag, då kommer du sannolikt prestera bättre än slumpen. så du famlar ju inte i blindo.

sen upplever jag att väldigt stor del av de förbättringar du kan göra, sett till dess effekter, är väldigt snabba att lära sig, implementera och utvärdera när du väl listat ut vilka åtgärder som verkar vettiga. typ som när jag började efterforska bland stresshanteringstekniker. efter 20 minuters googlande så hade jag en del grejer att gå på, vilket visade sig vara allt som faktiskt behövdes. det finns säkert mer att göra på den fronten, men de förbättringar som gjordes på den korta tiden var oerhört effektiva i sig. allt som krävdes var att jag letade. kollar du vidare på effektiviseringar av din tillvaro så kommer du hitta mängder av saker, i regel små saker, som du kan lära dig på några minuter och om du bara måste vänja in, så ligger de liksom i bakgrunden och spar tid och energi, för alltid. det är en rätt god investering att börja nysta i.


   
SvaraCitera

Pappbox: måhända men jag känner ändå tveksamhet :/
blev sjukt besviken på Dark souls med, jävligt överhypat spel IMO

Tycker det är trevligt för matcherna är kortare(generellt sett) och det är mer action/plattform än dota/lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: det är väl del av målet, liksom.

inte riktigt tänkt på det på det sättet, men det är som jag tänkt tidigare att det är en evig strävan och att målet kommer flyttas kontinuerligt men det kan jag leva med sålänge jag får en tillvaro jag kan hantera. just nu är den långt ifrån stagnerande men jag blir ändå inte nöjd och det är väl del i problemet att det jag kan nå inte tillfredställer mig

player one: så ligger de liksom i bakgrunden och spar tid och energi, för alltid. det är en rätt god investering att börja nysta i.

Jo såklart, som jag tänkte innan att om du gör dem till rutin så funkar det men sådant tar tid
dock är internet belusat med idiotiska dejtingtips och lustigt nog hänger jag på ett annat forum tillägnat just sånt och jag det är väl liten del i problemet antar jag för min självförbättring är kopplad till att jag vill klara mig bättre på dejtingsidan men just  nu måste jag utvärdera själva målet för den väg jag vandrar tar mig inte dit men den självförbättring jag gör tycks värd det.

aristoteles: Tycker det är trevligt för matcherna är kortare(generellt sett) och det är mer action/plattform än dota/lol.

sitter med LoL nedtabbat nu...astråkigt egentligen för jag hade velat förlora mig själv i ett spel men inget fångar mitt intresse på det sättet
får prova ditt spel och se om det funkar 😛 annars får det bli WoW igen


   
SvaraCitera