Aviseringar
Rensa alla

Självinsikt


L Y S
Ämnesstartare

Storchen84: Äsch inte alls, även solen har sina fläckarCoolNej men skämt åsido, ingen är perfekt. Tänker inte på mina svagheter för... jag vet inte, ser väl det som sådana som inte är relevanta. Eller nåt. Kan säkert lista några av dom om jag vill men det är inget jag gör sådär öppet var som helst med vem som helst.

Ok, fair enough.


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

123fendas: Kanske för att jag har autism.

Ok, känner du till om andra med autism har liknande problem?


   
SvaraCitera

L Y S:

Ok, känner du till om andra med autism har liknande problem?

det var bara något jag läste här. men jag vet inte... jag kan inte säga anledningen till att jag är som jag är...

folk har sex, och det är jobbigt för mig att tänka på. jag kan uppleva retroaktiv svartsjuka. folk oskuldskamlägger, så jag känner mig sämre än andra. jag har socialångest. jag oroar mig att jag aldrig kommer att få flickvän.


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

123fendas: det var bara något jag läste här. men jag vet inte... jag kan inte säga anledningen till att jag är som jag är...

folk har sex, och det är jobbigt för mig att tänka på. jag kan uppleva retroaktiv svartsjuka. folk oskuldskamlägger, så jag känner mig sämre än andra. jag har socialångest. jag oroar mig att jag aldrig kommer att få flickvän.

Ok Ledsen, jag förstår att det är tungt. Något som kan hjälpa lite är att tänka på att många inte har sex, antingen p.g.a. sjukdom, val eller andra orsaker så du är inte ensam, och detta gäller båda könen. De som skambelägger förstår inte, och vill kanske inte förstå, svårigheterna bakom så dessa människors åsikter är inget som är värt att värdesätta ändå.

Jag vet om folk med autism som har flickvän så det är inte omöjligt, men det gäller att ha realistiska förväntningar på relationen. Försök inte eftersträva att det ska vara på det sättet som mainstream människor gör. Är man lite udda behöver den andra personen också vara lite udda, och relationen blir lite udda, men vem bryr sig så länge man själv och partnern mår bra.


   
SvaraCitera

123fendas:

det var bara något jag läste här. men jag vet inte... jag kan inte säga anledningen till att jag är som jag är...

folk har sex, och det är jobbigt för mig att tänka på. jag kan uppleva retroaktiv svartsjuka. folk oskuldskamlägger, så jag känner mig sämre än andra. jag har socialångest. jag oroar mig att jag aldrig kommer att få flickvän.

Autister (mig själv inkluderad) har en tendens att älta. Det är rätt uppenbarligen en stor del av ditt problem.

Jag förstår mig dock inte riktigt på din "retroaktiva svartsjuka". Varför är det så viktigt för dig vad som föregår kring andra människors skrev?


   
SvaraCitera

123fendas:

Kanske för att jag har autism.

Elak

Naw),;


   
SvaraCitera

L Y S:

Ok Ledsen, jag förstår att det är tungt. Något som kan hjälpa lite är att tänka på att många inte har sex, antingen p.g.a. sjukdom, val eller andra orsaker så du är inte ensam, och detta gäller båda könen. De som skambelägger förstår inte, och vill kanske inte förstå, svårigheterna bakom så dessa människors åsikter är inget som är värt att värdesätta ändå.

Jag vet om folk med autism som har flickvän så det är inte omöjligt, men det gäller att ha realistiska förväntningar på relationen. Försök inte eftersträva att det ska vara på det sättet som mainstream människor gör. Är man lite udda behöver den andra personen också vara lite udda, och relationen blir lite udda, men vem bryr sig så länge man själv och partnern mår bra.

Du är så klok! Mycket glad


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe: Du är så klok!

Det är du med, och jag gillar att du också försöker hjälpa folk med stöd och goda råd.


   
SvaraCitera

L Y S:

Det är du med, och jag gillar att du också försöker hjälpa folk med stöd och goda råd.

Tack, tack! Du och jag är som Ungdomar.se:s egna psykologer typ. Mycket glad Vi hjälper kidsen.


   
SvaraCitera
Cobrak

Jag skulle säga att min högkänslighet är både en svaghet och styrka. Har lätt för att se psykologiska mönster och kan därför se saker och ting från olika perspektiv, men även ge både emotionellt stöd och lösningar. Det är på den nivån att främlingar öppnar upp sig för mig.

Men jag blir lätt överväldigad. På grund av min ADHD också. När det blir för mycket intryck på ett eller annat sätt, så känner jag ett behov av att isolera mig. Jag är också introvert och behöver mycket tid för mig själv. Men när jag väl är ensam älskar jag att hålla på med datorer, musik, spel, etc.


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

Cobrak: Jag skulle säga att min högkänslighet är både en svaghet och styrka. Har lätt för att se psykologiska mönster och kan därför se saker och ting från olika perspektiv, men även ge både emotionellt stöd och lösningar. Det är på den nivån att främlingar öppnar upp sig för mig.

Men jag blir lätt överväldigad. På grund av min ADHD också. När det blir för mycket intryck på ett eller annat sätt, så känner jag ett behov av att isolera mig. Jag är också introvert och behöver mycket tid för mig själv.

Samma här, även om jag länge har haft svårt att se det som en styrka. Men, det mesta kan bli en styrka när man lär sig använda det till sin fördel, vilket är lättare sagt än gjort men ändå värt besväret.


   
SvaraCitera
Cobrak

L Y S:

Samma här, även om jag länge har haft svårt att se det som en styrka. Men, det mesta kan bli en styrka när man lär sig använda det till sin fördel, vilket är lättare sagt än gjort men ändå värt besväret.

Så är det. Genom att erkänna och acceptera de negativa aspekterna, kan man tillämpa förändringar i sin vardag.


   
SvaraCitera
Lokes

Mina styrkor: punktlig, humoristisk, stort hjärta, estetisk, omtänksam

Mina svagheter: blyg, känslosam, en dry texter, resting bitch face


   
SvaraCitera

inga styrkor å sjuk i huve antar jag e en svaghet


   
SvaraCitera

youngvobb:
inga styrkor å sjuk i huve antar jag e en svaghet

Fast nu tar du ju i lite väl mycket. Du är inte så pjåkig!!


   
SvaraCitera